מה עדיף – כתר זירקוניה או חרסינה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

כתרים בשיניים מזמן כבר הפכו פופולריים בקרבנו, הם הדרך המועילה ביותר לשמור על תוכלת החיים של השיניים והם מבטיחים מספר שנים של שקט נפשי

בענייני השיניים שלנו.

רבים נוהרים לטפל בשיניהם מאחר וזו כבר בעיה אסתטית, וחברתית מאוד גדולה.

רבים מתביישים בחיוך שלהם ומנסים שלא לחשוף אותו בפני סביבתם. על כן, ניתן להוסיף כתרים לשיניים שהם הציפוי העמיד והבטוח שניתן כיום.

ישנם כמה סוגי כתרים, וחשוב להבדיל בין שני הסוגים המקובלים ביותר, שהם הזירקוניה והחרסינה.

 

כתר חרסינה

הכתר באופן כללי משחזר בצורה איכותית את מבנה השן, וגורם לה להיראות ולהרגיש כמו חדשה. הכתר מכפר על הכאבים, ועל האסתטיקה הנובעת משיניים פגומות. כתר מחרסינה, הוא הוותיק מבין הכתרים ונהוג להשתמש בו היום אך פחות. הכתר עשוי ממתכת שעטוף בחרסינה. בתור התחלה, הרופא משייף חלק מכובד מהשן בכדי שהכתר ייכנס בצורה טובה, ושהמתכת לא תבלוט. פעולה זו גורמת לשן חלשה יותר, ואף שינוי צבע לאפרפר.

 

כתר זירקוניה

כתר זה שונה דיו מחרסינה, הוא עשוי מחומר הנקרא: ״זירקוניום אוקסייד״ ואין בו מתכת מלבד החומר. בשל זאת, במהלך הזמן הכתר לא ישנה את צבעו, בניגוד לחרסינה שעלולה לשנות צבעה בשל המתכת. עם זאת, אין השפעה מסוימת על בריאות השיניים והזירקוניה שומרת על הכתר בצבעו הטבעי – לבן, ואינו משחיר עם הזמן. אותו הכתר, מעוצב על ידי מכונת חריטות מסוימת, הבונה מודל תלת מימדי ומיוצר על ידי חריטת המכונה.

 

שמענו על הסוגים, עכשיו מהם ההבדלים?

מבחינת החרסינה, ייתכן ובהמשך התקנתה יהיה נדרש להתקין עוד מסגרת של מתכת בכדי להוסיף כוח לכתר של השן עצמה. לעומת הזירקוניה, שהתקנה אחת מספיקה, ולא קיים חשש להיחלשות הכתר. כתרי החרסינה זולים יותר מכתרי הזירקוניה, מאחר והמכשור יותר פשוט, נדרשת רק עבודת מחשב קלה. אז אם אתם מחפשים משהו זול יותר, והתהליך הארוך לא מרתיע אתכם, החרסינה תעשה את העבודה.

רוב האנשים, בוחרים להתקדם למכשור הטוב ביותר ולטפל בשיניהם בצורה המקסימלית שאפשר, לכן המלצתי היא להתקין כתר זירקוניה. הוא אמנם יקר יותר, אך הוא עומד בלחצי הלעיסה בצורה מושלמת, הוא לא מנוקב לכן החשש לחורים נמוך, וניתן להנות מגוונו הטבעי גם לאחר שנים רבות. בכדי להנות ממחיר זול , רבים נוטים לבצע כתרי זירקוניה בטורקיה, שם יש קליניקה המקבלת קהל ישראלי, מקצועית, חסכונית עד מאוד ומסורה למטופליה.

 

אם יש לכם כתרים, כנראה שאתם מלכים

האופציה לחיוך עקום ולא אסתטי, כבר לא קיימת היום. כתרי הזירקוניה בהחלט מובילים בתחומם עקב המכשור המהפכני שהולך וצובר תאוצה, והחומרים שלא מזיקים לשיניים. כתרי החרסינה בהחלט עובדים גם הם, אך משך ההחלמה יהיה ארוך יותר, הציפוי מעלה חשש לקורוזיה, והאסתטיות לא תמיד נשארת מושלמת.

פה

 

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו