איך מבצעים טיפול שורש?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

טיפול שורש הוא אחד מצירופי המילים המפחידים שיוצאים מפיו של רופא השיניים, עם זאת הוא טיפול שגרתי ביותר ואנשים רבים עוברים אותו ושורדים בשביל לספר. לפניכם כל המידע שחשוב שתכירו כדי לצלוח את הטיפול בשלום ולחזור אפילו בחיוך.

 

מהו טיפול שורש?

לפני שניגשים להכנות לטיפול או שמועות על הכאבים חשוב להבין מהו טיפול שורש ובמה הוא מטפל, מרפאת שיניים ברעננה אשר מטפלת גם בטיפולי שורש מסבירה לנו:
טיפול שורש כולל מספר שלבים אשר המטרה היא לסלק רקמה עם דלקת או נמק שלעיתים תהיה גם מזוהמת. את זו מסלקים מתעלת השורש על מנת למנוע או לטפל בדלקת העצם התומכת בשן.

 

מתי כדאי לבצע?

צירוף המילים המפחיד ביותר אכן מונע ומעכב אנשים רבים לעבור טיפול שורש אך זה דווקא יעשה נזק גדול יותק ויגדיל את הסיכון לאובדן שיניים ובוודאי לכאבים. אם קיים צורך לעשות טיפול שורש מומלץ לעשות אותו בהקדם האפשרי. את הטיפול ניתן לבצע בהרדמה מקומית כך שהוא לא יכאב וגם ההתאוששות ממנו לא חייבת להיות דרמטית כפי שחושבים.

 

גורם מרכזי שמחייב טיפול שורש

הגורם המרכזי שמחייב אותנו לעבור את הטיפול הוא דלקת שהיא בלתי הפיכה ואפילו נמק של רקמת מוך השן, הדלקת נגרמת לרוב כתוצאה מהתקדמות נגע עששתי מכותרת השן לעבר רקמת המוך שבתוך השן. עששת היא מה שאנחנו מכירים חור בשן – חיידקים שחיים על השיניים שלנו ומפרישים חומרים שמפרקים את השן. בשלבים הראשונים הפחות מסוכנים על העששת היא תפרק את השכבות הקשות – אימייל ודנטין אך אם לא נטפל בה בסופו של דבר היא תתפשט ותגיע למוך השן שהיא שכבה רכה שמכילה עצבים וכלי דם מה שיגרום לכאבים משמעותיים אצל המטופל.

 

הכנות לטיפול שורש

מרגע האבחון ועד ביצוע טיפול השורש עלול לעבור זמן גם אם מבצעים אותו בהקדם האפשרי, בזמן זה תחוו כאבים ברמות שונות ולכן מומלץ ליטול משככי כאבים על פי מרשם רופא וצורך אך אין ליטול אנטיביוטיקה ללא הנחיה ברורה מהרופא המטפל.
לקראת הטיפול יש לבצע צילום אבחנתי ממוקד לשן המטופלת אשר מציג תמונה מדויקת ומכילה את הכותרת שהיא החלק הנראה לעין ועד לשורשים ועצם הלסת המקיפה את השן ותומכת בה, כך הרופא המטפל יוכל לאבחן את חומרת הדלקת, מידת הפגיעה בשן ואת הקרבה לרקמות חשובות כמו סיבי עצב וסינוסים.
בדיקות נוספות לקראת טיפול שורש הן בחינת תגובה של השן לקור או למגע ובדיקת מצב רקמות החניכיים התומכות בה.

 

לסיכום

טיפול שורש היא אחד הטיפולים המוכרים והשגרתיים בכל מרפאות השיניים, הם מתבצעים לרוב בהרדמה מקומית ולכן המטופל לא ירגיש כאב או אי נוחות במהלך הטיפול. חשוב לדעת כי לרוב הטיפול יתבצע במספר פגישות ולא בפעם אחת לכן חשוב להיעזר בסבלנות.

קליניקה

 

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו