כמה זמן לוקח לחזור לשגרה לאחר השתלת שיניים בזאלית

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

מטופלים רבים בעלי שיניים חסרות או פגומות, מעוניינים לבצע השתלת שיניים.

לא תמיד המטופל מתאים להשתלת השיניים הקלאסית.

פתרון אפשרי עבור מטופלים מחוסרי עצם הוא השתלת שיניים בשיטה בזאלית.

שיטה זו מתבצעת במהלך יום אחד בלבד, אך מה לגבי ההתאוששות והחזרה לשגרה? כל המידע במאמר הבא.

 

השתלת שיניים בשיטה הבזאלית

השתלה זו מתאימה למטופלים שסובלים מחוסר עצם. השתלה זו אומנם מתבצעת ביום אחד אך כוללת שלב הכנה. בשלב ההכנה הרופא מבצע בדיקות שונות, חלקן באמצעות צילומים והדמיות וחלקן באמצעות התבוננות קלינית בפה של המטופל. הבדיקות האלו מסייעות לרופא לתכנן את ניתוח השתלת השיניים טרם הגעת המטופל לניתוח. ביום ההשתלה, המטופל עובר הרדמה מקומית ונשאר בהכרה מלאה. דבר אשר חשוב מאוד לביצוע הניתוח מפני שהוא דורש את שיתוף הפעולה של המטופל. לאחר ההרדמה מתבצע תהליך השתלת השיניים, במהלכו מתבצעות הפעולות הכירורגיות הנדרשות, ומתבצעת מדידה לצורך הכנת שיניים זמניות. הניתוח נמשך כמספר שעות, שלאחריהן משוחרר המטופל לביתו. ביום המחרת המטופל יגיע למרפאה פעם נוספת על מנת לקבע את השיניים הזמניות שהוכנו עבורו.

 

איך ההשתלה מתבצעת

השתלת שיניים קלאסית במחוסרי עצם דורשת בניית עצם לגובה, תהליך אשר לוקח זמן רב. במהלך השתלת שיניים בזאלית לא קודחים את השתל לתוך העצם אלא מקבעים אותו לשכבה החיצונית שלה. ישנם שלושה סוגים שונים של השתלת עצם בזאלית, כשההבדל הוא בסוגי השתלים. יש לציין שלא מדובר בשתלים הסטנדרטים והמוכרים, אלא בשתלים בזאלים. ישנם שלושה סוגים עיקריים של שתלים אלה – שתלי זיגומה, שתלים חובקים ושתלי דיסק. היתרון העיקרי בהשתלה זו, הוא שאין צורך לבנות עצם וכך למעשה נחסך זמן רב, והטיפול יכול להתבצע ביום אחד בלבד. על אף שהשתלה זו מהירה ומספקת מענה טוב למחוסרי עצם, ההמלצה עבור מי שאין לו את הבעיה הזו היא לבצע את השתלת השיניים הקלאסית.

 

תהליך ההחלמה

תהליך ההחלמה משתנה ממטופל למטופל ותלוי בגורמים שונים. במידה והשתלת השיניים נעשתה כראוי ובאופן נכון, המטופל יוכל לחזור לשגרה תוך יומיים מיום הניתוח. בשלב זה השיניים הזמניות קובעו בפיו ומבחינה אסתטית למטופל חיוך מלא שיניים. בתקופת ההחלמה סביר להניח שהרופא ירשום למטופל אנטיביוטיקה וסטרואידים במינון נמוך. תרופות אלו יסייעו בהתמודדות עם השפעות הפעולות הכירורגיות שבוצעו במהלך הניתוח. על אף שניתן לחזור לשגרה יומיים לאחר הניתוח, יתכנו כאבים לתקופה ארוכה יותר. לאחר כשבועיים מיום הניתוח, סביר להניח שלא תרגישו כל זכר אליו ותוכלו להמשיך בשגרת יומכם מחויכים ושמחים.

 

מרפאה

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו