הכירו את טיפולי השיניים שכל אחד חייב לעשות

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

היגיינת פה טובה נחוצה כדי לשמור על בריאות השיניים והחניכיים. עששת או בעיות חניכיים עלולות להוביל לכאבים, בעיות בביטחון עצמי ואובדן שיניים. בעיות אלו עלולות להוביל לתת תזונה, בעיות דיבור ואתגרים אחרים בעבודה, בלימודים או בחייו האישיים של אדם. אנשים יכולים למנוע את הבעיות הללו באמצעות טיפול שיניים מתאים, הן בבית והן במרפאת רופא השיניים. להלן מספר שיטות עבודה מומלצות שיכולות לשמור על בריאות השיניים והחניכיים.

 

בדיקות שיניים

בדיקות תכופות אצל רופא השיניים שלכם הם משהו שאתם לא יכולים לוותר עליו. בביקור הרופא יבדוק את מצב השיניים שלכם ויוכל לזהות אם יש בעיה ממש עוד בראשיתה. רופא השיניים ישתמש  במכשירים שונים כדי לבדוק בעיות כגון עששת, מחלות חניכיים ומצבים אחרים. טוב להיות במעקב וככה לשמור על הפה בריא מבלי הפתעות לא רצויות והתדרדרות של מצב הפה. דוקטור אריאל סביון

 

ניקוי שיניים מקצועי

ניקוי מקצועי מסיר פסולת שהצטברה מהשיניים. זה עשוי לכלול חלקיקי מזון, רובד רך או אבנית קשה. רובד ואבנית הם הגורמים העיקריים למחלות חניכיים. ניקוי מקצועי מסייע בטיפול ומניעת מחלות שיניים שונות. רופא השיניים שלך יכול לתת לכם עצות כיצד לשמור על היגיינת הפה שלכם בין פגישות כדי לשמור על בריאות הפה שלכם.

 

חומרי איטום לסדקים בשיניים

חומרי איטום מגנים על השיניים מפני ריקבון. ניתן לטפל בכל שן שיש לה חריצים או סדקים עמוקים, אך חומרי איטום סדקים מונחים בדרך כלל על שיניים טוחנות. חומר איטום נצבע על משטח הנשיכה של שן, ומתקבע כחומר פלסטי עמיד. הוא יוצר מחסום שמונע ממזון וחיידקים אחרים להיאסף בחריצים של השן ולגרום לריקבון. חומרי איטום סדקים מומלצים לרוב לילדים, מכיוון שהם מפחיתים את הסיכון לעששת בשיניים קבועות.

 

סתימות שיניים

סתימות שיניים משמשות לטיפול בעששת שגרמה לחורים .רופא השיניים מסיר עששת מהשן, מנקה את החלל, מייבש ואוטם אותו בחומר מילוי. ניתן להשתמש במגוון חומרים למילוי החלל. תקבלו ייעוץ לגבי החומר המתאים ביותר בהתאם לגודל, צורה ומיקום המילוי. בחירה נפוצה היא חומר סתימה בצבע שן, שיכול להחזיר את מראה השן, כמו גם את צורתה ותפקודה.

 

טיפול שיניים לשיקום שיניים

רופא השיניים שלכם יכול להציע טיפולים שונים לשיקום שיניים פגועות. טיפולים אלו מסייעים בשיקום המראה, הצורה והתפקוד של השיניים. הם כוללים: ציפוי שהוא שכבה דקה של שרף או חרסינה המודבקת לצמיתות על החלק הקדמי של השן. לפעמים צריך לשייף מעט את השן כדי לאפשר מקום לציפוי. כתרים המודבקים לצמיתות לשן. כתרים מכסים את כל השן בהתאם לאזור ולצרכים האסתטיים או הפונקציונליים.

 

רופא שיניים טוב

בקיצור, תוודאו שאתם בידיים טובות. תעשו את הטיפולים הנדרשים בשביל למנוע ולתקן בעיות שנוצרות בחלל הפה והכי חשוב אל תפסיקו לחייך.

טיפול שיניים

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו