סוגי טיפולי הרמת סינוס – ואיזה מהם עדיף

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שקיבלתם לאחרונה המלצה לבצע טיפול להרמת סינוס מגורם רפואי מוסמך.

ייתכן שקיבלתם מידע בנושא, אבל לא הצלחתם להבין את המושגים הרפואיים שצוינו בפניכם ויכול להיות שבכלל לא קיבלתם מידע בעניין.

כדי שתוכלו להיות בטוחים מהו ההליך שצפוי בפניכם, החלטנו לכתוב עבורכם את המדריך המקיף לטיפולי הרמת סינוס.

קראו את השורות הבאות ותגלו את כל המידע הנחוץ (ובין היתר, את סוג הטיפול העדיף עבורכם).

 

סוג ראשון של טיפול הרמת סינוס – הרמת סינוס סגורה

הסוג הראשון שבחרנו להציג בפניכם נקרא "הרמת סינוס סגורה" מדובר בשיטה שמוגדרת על פי רוב העוסקים בתחום כשיטה "עיוורת" בגלל שהיא מתבצעת ללא פתיחה של חלון צדדי. הרמת סינוס שמתבצעת באמצעות דרך זו, קורית דרך עצם הלסת ומתוך חלל הפה. כלומר, לא מהצד. כדי להביא להרמת הסינוס בדרך זו, על הרופא המטפל לבצע את השלבים הבאים:

  1. קדיחה עד הגעה אל רצפת הסינוס
  2. שבירת רצפת הסינוס (שבר קטן)
  3. השתלה של העצם
  4. הברגה של השתל

 

סוג שני של טיפול הרמת סינוס – הרמת סינוס פתוחה קלאסית

את הרמת הסינוס הזו ניתן לבצע בכל מרפאה שמבצעת השתלת שיניים בבת ים. בשונה מהסוג הקודם, כאן מדובר בטכניקה של פתיחת חלון צדדי בלסת העליונה. הרופא מבצע את הפתיחה הזו תוך שימוש במכשיר מיוחד שנקרא טורבינה. המכשיר הזה מיועד לטיפול זה והוא נחשב לבטיחותי לשימוש. בתור התחלה, הרופא צריך לחשוף את ממברנת שניידריאן ולאחר מכן להרים אותה. רק לאחר מכן, מתאפשר להשתיל את העצם אל תוך הסינוס.

 

סוג שלישי של טיפול הרמת סינוס – השיטה הלא פולשנית

הסוג השלישי מתאים עבור מי מכם שחוששים לבצע ניתוח של הרמת הסינוס באחת השיטות שצוינו קודם לכן. הסיבה לכך היא, שטיפול מסוג זה נחשב ללא פולשני במיוחד. הוא מתבצע תוך שימשו במכשיר מיקרוסקופ שמאפשר לחתוך את העצם. היתרון המשמעותי בטיפול מסוג זה קשור לכך שהוא מפחית באופן משמעותי את הסיכוי להופעת סיבוכים.

 

מה הסוג העדיף ביותר?

טיפול הרמת הסינוס המועדף ביותר הוא זה שמתבצע באמצעות הרמת הסינוס בשיטה זעירה שאינה פולשנית. רופאים רבים יודעים כי 2 השיטות הראשונות שצוינו קודם לכן עשויות להביא לסיבוכים שונים שראוי להימנע מהם. הנה כמה סיבוכים שעשויים לקרות לאחר ביצוע טיפולי הרמת סינוס שכאלה:

  • זיהום של הסינוס באופן כרוני
  • נפיחות באזור
  • הופעה של המטומה
  • כאב חזק לזמן ממושך
  • דימום מסיבי
  • השתלה כושלת
  • החלמה איטית וארוכה במיוחד

 

לסיכום

עד כאן 3 סוגי הטיפולים של הרמת סינוס שאתם צריכים להכיר לעומק. עכשיו אתם יודעים מהם סוגי הטיפולים הללו, כך שתוכלו לבחור את הסוג העדיף עליכם ביותר. מאחלים לכם שתעברו את ההליך בקלות.

חיוך

 

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו