איך מתאוששים לאחר ניתוח אף

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

ניתוחי אף הם הניתוחים היותר פופולריים בקרב צעירים ומבוגרים, שרוצים לעבור שינוי במראה או זקוקים לניתוח מבחינה רפואית.

עם זאת זהו ניתוח לכל דבר שיש להתאושש ממנו.

איך מתאוששים מהניתוח – על כך במאמר הבא.

 

מדוע ניתוחי אף הם פופולריים?

האף הוא המרכז של הפנים הבולט ביותר והמשפיע על תווי הפנים והמראה הכללי של האדם. לא כולם מרוצים מהמראה המולד של אפם וחושקים בשינוי במהלך השנים. ניתן לעבור ניתוח אף מגיל 16 ורבים עושים זאת בגיל זה ואף בגיל מאוחר יותר. לעיתים גודל וצורת האף הם הסיבות לניתוח ולעיתים סיבות רפואיות כמו קושי בזרימת האוויר, חבלה, פגם מולד, ניתוח קודם שכשל וכד'. הניתוח נעשה בהרדמה מלאה ומהווה סיכון רק מעצם ההרדמה ומהפעולה הכירורגית והפולשנית. עם זאת הוא הפך לניתוח פופולרי בארץ ובעולם. כאשר לניתוח תוצאות טובות גם ההרגשה משתפרת, הביטחון העצמי עולה והמראה החיצוני משתנה לטובה.

 

כיצד מתבצע הניתוח?

הניתוח אורך כשעתיים בהרדמה מלאה לאחר התייעצות עם המנתח ותאום הציפיות. לאחר הניתוח יש להישאר להשגחה ל-24 שעות או פחות בהתאם למצבו הכללי של המטופל. את הניתוח עצמו ניתן לעשות באמצעות חתכים פנימיים או באמצעות חתך קטן בין הנחיריים. המנתח מעצב ומפסל את האף על פי הציפיות, משייף את רקמת הסחוס ולבסוף מחזיר את העצם והעור למקומם. לאחר מכן הוא תופר את האזור בתפרים נמסים. כיום ישנה גם אפשרות לעשות תיקון ללא הרדמה או פעולה כירורגית פולשנית באמצעות פיסול הפנים. זהו הליך התופס תאוצה מכיוון שהוא מהיר ואינו כואב או דורש החלמה. התיקון נעשה באמצעות חומרי מילוי טבעיים ובטיחותיים ומותיר את האף בצורתו החדשה לאורך שנתיים ואף יותר. לעומת זאת הניתוח הכירורגי הוא לכל החיים.

 

תהליך ההתאוששות מניתוח אף

בימים הראשונים אחרי הניתוח ייתכן ותהיה נפיחות מסביב לאף, שטפי דם ובצקות. זוהי תגובה טבעית שתחלוף לאחר כ-21 יום, אך המראה האידיאלי של האף ייראה רק לאחר כ-3 חודשים. בשבועות הראשונים יתכנו גם קשיי נשימה מהצטברות של הפרשות או קרישי דם החוסמים את האוויר, אך גם הם ייעלמו במהלך הזמן. לאחר הניתוח הרופא יכניס לנחיריים טמפונים כדי לקבע את הריריות שיגרמו לחוסר נוחות וקושי בנשימה. בטמפונים יהיה צורך רק בימים הראשונים. בעת הביקורת הראשונה הרופא יסיר אותם והמטופל ירגיש הקלה רבה. בעת ההתאוששות יש ליטול כדורים נגד כאבים. השבוע הראשון של ההחלמה הוא יותר קריטי ולכן יש להימנע מפעילות גופנית, חשיפה לשמש והרכבת משקפיים למשך חודש. גם מבחינת תזונה מומלץ לאכול מאכלים רכים ופושרים. לאחר חודש מוזמנים לביקורת נוספת ושוב לאחר 3 חודשים וביקורת אחרונה לאחר שנה. את השיפור במראה ובהרגשה ניתן לראות בין 3-6 חודשים כאשר זה משתנה בין אדם לאדם.

 

אישה

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו