מהם השלבים לקבלת פטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

פעילות מול מוסדות המדינה עלולה להיות עניין מורכב ועמוס במכשולים בירוקרטיים. לפניכם רשימת השלבים בדרך לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה. בכל שלב נוסיף גם טיפ קטן לגבי הדרכים שבהן תוכלו לקבל ייעוץ, הדרכה וליווי מקצועיים, שיקלו על הדרך ויבטיחו את ההגעה ליעד.

 

  • בדוק את סוגי הפטורים הרלוונטיים

השלב הראשון בתהליך שמטרתו לקבל פטור ממס הכנסה הוא בדיקת המידע אודות הזכאים לפטור כזה. את המידע המלא ניתן למצוא באתר הרשמי של רשות המיסים בישראל. שם תמצאו גם מידע וגם מחשבונים לבדיקת המידע הפרטי שלכם אל מול המגבלות הקבועות בחוק לזכאות להטבות מס.

אם המידע מבלבל אתכם, ישנם אנשי תמיכה במוקד שיוכלו לסייע לכם, אבל סיוע ממשי יותר תוכלו לקבל מארגונים שעוסקים בליווי וסיוע בתהליך מימוש זכויות, וביניהן קבלת פטור ממס הכנסה בשל בעיות בריאותיות.

מס הכנסה

  • אסוף תיעוד רפואי, כלכלי ואישי

יש לאסוף מסמכים שמפרטים אודות מצבכם הרפואי, הנפשי והאישי, במהלך שש השנים שקדמו לתהליך ובמהלכו. זאת מאחר ופטורים, החזרים וגמלות מתקבלים גם רטרואקטיבית לשש השנים שקדמו להגשת התביעה. לכן כדאי להשיג את כל התיעוד הרפואי הרלוונטי. ייעוץ מטעם עורך דין מומחה או חברות שמסייעות בכך באופן מקצועי, יעזור לכם לבחון את התיעוד, לרכז ולהשלים את החסר, כדי למקסם את הסיכויים להצלחה.

 

  • ועדה רפואית בביטוח הלאומי

השלב הבא הוא שלב בירוקרטי של מילוי טפסים כדי לקבל הפניה של פקיד השומה לוועדה רפואית בביטוח הלאומי ושל תשלום אגרה עבור הוועדה הרפואית. לאחר קבלת ההפניה, תקבלו זימון לוועדות הרפואיות הרלוונטיות שבהן ייקבעו אחוזי הנכות שלכם על ידי רופאים מקצועיים. כדאי מאוד להתכונן היטב להתייצבות בפני הוועדה הרפואית, משום שיש לכך השפעה רבה על ההחלטה שתתקבל.

 

  • פקיד השומה במס הכנסה

במידה שתביעתכם התקבלה, בכפוף לאחוזי הנכות שהתקבלו על פי החלטת הוועדה הרפואית, תקבלו אישור מפקיד השומה במס ההכנסה שיקבע את גובה הפטור, כלומר את תקרת הזכאות השנתית. כדי לקבל החזרים רטרואקטיביים של מס ששולם, כדאי להגיש בקשה בעזרת אנשי מקצוע מהתחום, כדי להגדיל למקסימום את הסיכויים לזכות בהחזרים.

 

  • ערעורים

במידה שתביעתכם נדחתה או שישנו פגם בקביעת אחוזי הנכות או בתחולת הנכות, ניתן להגיש ערר תוך 45 ימים מהחלטת הוועדה. גם כאן, כדאי מאוד להיוועץ בעורך דין מומחה או באנשי מקצוע שיוכלו לסייע לכם לאתר פגמים וטעויות בקביעת הוועדה, ולהגיש ערר מגובה בטענות רפואיות ומשפטיות.

 

לסיכום

קבלת פטור מתשלום מס הכנסה כרוכה בתהליך מורכב ועמוס בירוקרטיה רבה, אבל אם מגיע לכם פטור כזה אין סיבה שתוותרו עליו, וכדאי שתתייעצו או תשכרו עזרה מקצועית, כדי שתוכלו לקבל סיוע וליווי בשלבים המורכבים של התהליך, וגם למקסם את הסיכויים שלכם לקבל את הפטור מתשלום מס הכנסה שמגיע לכם.

מס הכנסה

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו