תאונת דרכים ברכב ציבורי – כיצד ניגשים לתביעה?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

הייתם מעורבים בתאונת דרכים ברכב ציבורי ולא ברכב שלכם? הנה כל התשובות למה צריך לעשות

רובנו מכירים תביעות של תאונות דרכים כשמשפשפים מכונית אחרת או דופקים בטעות את הפגוש ואז כל מה שיש לעשות הוא להשאיר פרטים, לחבר את חברת הביטוח והתביעה נגמרה. כאשר הנזק קטן או זהות הפוגע והנפגע ידועה התביעה אכן פשוטה. אך מה קורה כאשר התאונה מתרחשת ברכב ציבורי? איך ניגשים לתביעה מסוג זה?

 

ביטוח חובה לכל כלי רכב

בדומה לכך שיש לכם ביטוח על כלי הרכב שלכם, מכונית פרטית או אופנוע, גם אוטובוס או כלי רכב ציבורי אחר, מחויבים בביטוח חובה אשר מכסה תאונות שהרכב מעורב בהן. כלומר, כאשר הרכב הציבורי היה מעורב בתאונת דרכים אשר הייתם מעורבים בה, תצטרכו לתבוע את חברת הביטוח של כלי הרכב שבו נסעתם, ולא את חברת הביטוח שלכם. בדומה למקרה בו נפגעתם מכלי רכב פרטי ואתם תובעים את חברת הביטוח של הנהג השני ולא שלכם.

 

אספו עדויות וראיות

בגלל שמדובר בכלי רכב ציבורי אשר יש בו הרבה אנשים ותזוזה, לא בכל תאונת דרכים שתחוו בתחבורה הציבורית בה נסעתם תהיו בהכרח זכאים לפיצוי או רשאים לתבוע את חברת הביטוח של כלי הרכב בו נסעתם. על כן, חשוב מאוד שתאספו כמה שיותר ראיות ועדויות כדי שישפכו אור על כך שאכן נגרם לכם נזק ושהוא באשמת התחבורה הציבורית בה נסעתם. בדומה לכל תביעת ביטוח, תצטרכו להגיש מסמכים רפואיים ומידע נוסף אשר חברת הביטוח תדרוש מכם ועל כן, כדאי שתהיו מוכנים הכי קרוב להתרחשות האירוע שאפשר.

 

מה האחריות של הנהג?

כאשר אתם נפגעים מתאונת דרכים בתחבורה ציבורית אתם תובעים באופן כללי את חברת הביטוח של כלי הרכב ולא את הנהג אשר נהג ברכב. כמובן שאם מדובר במקרה חמור בו הייתה רשלנות לשמה של הנהג אשר גרמה לנזקים חמורים, הוא כן צפוי לעמוד למשפט, אך במצבים די סטנדרטיים הוא מוגן "והאש" לא תצא כלפיו.

 

איש מקצוע יודע הכי טוב

דווקא בגלל שכל מקרה לגופו, כדאי מאוד פשוט להתייעץ עם איש מקצוע ולהבין ממנו מה אפשר לעשות והאם באמת יש עילה לתביעת חברת הביטוח של כלי הרכב בו נסעתם.

תאונת דרכים ברכב ציבורי, בדומה לרכב פרטי, משתנה ממקרה למקרה הן בנסיבות המקרה והן באופיו. אך ניתן להגיד באופן כללי כי אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים ברכב ציבורי, עליכם לתבוע את חברת הביטוח של כלי הרכב ולקבל ממנו את הפיצוי שמגיע לכם בהתאם לחומרת המצב שלכם והנזק שחשתם. לא תמיד תהיו זכאים לקבל את הפיצוי, לדוגמא במצב בו בדיוק עליתם או בדיוק ירדתם מהאוטובוס, ועל כן, כדאי לתעד כמה שאפשר את המצב לאחר המקרה.

לקביעת ייעוץ עם עורך דין תאונות דרכים, כנסו לקישור הבא https://fclaw.co.il/עורך-דין-תאונות-דרכים/.

 

התנגשות בכביש מהיר

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו