אילו סוגי אבחון קיימים ולמה הם משמשים

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

עושה רושם כי לילדכם ישנו הקושי לשמר קשב? לשמור על ריכוז במשך זמן? איך מגלים כי מומלץ לאבחן את הילד באבחון המגלה הפרעת קשב וריכוז, כיצד מתמודדים עם האתגר ומה הם הטיפולים המומלצים? כל המידע הכי חשוב לפניכם.

ישנם סוגי אבחונים מסוימים, המאתרים קשיים של הילד לשמור על ריכוז למשך זמן. הקושי בשמירה על קשב וריכוז מתבטא באופנים רבים, כמו למשל אי-היכולת לקרוא מספר דפים ללא הפסקה. במילים אחרות, אם ילדכם נאלץ להתחיל את הקריאה בכל כמה שניות מחדש ולחזור לתחילת השורה, יש סיכוי כי הוא יכול להפיק תועלת אדירה מאבחון הפרעת קשב וריכוז.

 

מגלים מוקדם הפרעת קשב וריכוז

לאחר שמגיעים אל מכון אבחון מומלץ לילדים ובני נוער המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז, בד"כ מגלים כי השד אינו נורא כפי שנדמה לנו. מה ז"א? במילים פשוטות, ישנם כיום סוגי טיפולים מאוד מגוונים עבור ילדים המתמודדים עם הקושי לייצר קשב וריכוז. למעשה, ישנן כיום מטפלות מצוינות ומטפלים, אשר התמחותם היחידה היא טיפול בבעיות של קשב וריכוז.

בעוד שניתן לעבור אבחון דידקטי ולקבל תוצאות מדויקות למדי (תלוי רבות במאבחן!), ההמלצה היא לעבור אבחון BRC ממוחשב המספק את התוצאות המדויקות ביותר. אין ספק, אבחון דידקטי זו אומנות בפני עצמה, המצריכה את המלאכה האנושית והבינה האנושית. יחד עם זאת, אבחון ממוחשב מתגלה בפעמים רבות בתור האבחון המדויק ביותר שנמצא כיום ב"שוק".

ילדה רושמת

 

ההבדלים בין סוגי האבחונים השונים

חשוב להבין כי אבחון דידקטי עשוי להיות מאוד מדויק, אך הוא תלוי רבות במאבחן אשר יושב אל מול הילד שלכם. אם המאבחן אינו מקצועי דיה, אין ספק כי תוצאות הבדיקה יושפעו בהתאם. לעומת זאת, מבדקים ממוחשבים לגילוי ואיתור הפרעות קשב וריכוז, אמורים לספק את הדיוק המירבי ביותר.

אם כך, לשאלה אילו סוגי אבחון קיימים, ישנן מספר תשובות אפשריות. ניתן לקחת את הילד לאבחון פסיכו-דידקטי, אבחון דידקטי, אבחון BRC, אבחון פסיכולוגי, אבחון באמצעות ריפוי בעיסוק, אבחון קלינאית תקשורת ועוד.

 

האם כדאי לעבור יותר מאבחון אחד?

בפעמים רבות, הורים בוחרים להעביר את הילד 2 אבחונים, אצל מאבחנים שונים. בעוד שזה עשוי להיות מאוד מומלץ, ההמלצה הכי טובה היא להעביר את הילד אבחון מדויק אחד. בכל מקרה, אם אתם מרגישים בצורך לקבל חוות דעת נוספת, כמובן שכדאי.

לאחר אבחון הפרעת קשב וריכוז, יוצעו מספר שיטות טיפול, בעזרתן ניתן לעבוד עם הילד על האלמנטים השונים שיש לשפר. חשוב לזכור כי דבר הוא אינו קסם. העובדה כי הילד אובחן, לא אומרת כי הבעיה טופלה. כל מסע שכזה הינו תהליך, וחשוב להתאים לילד את שיטות הטיפול המתאימות ביותר. בהצלחה! עם תמיכה ואהבה, התהליך יהיה הרבה יותר קל!

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו