עיצוב פנים מותאם קורונה: איך לאוורר את הבית

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

הקורונה הביאה עימה שינויים רבים שנצטרך להפנים למשך תקופה שיכולה להימשך זמן רב. הסגר, הבידוד ומניעת התפשטות הזיהום גרמו גם לשינויים בעיצוב הפנים של הבית במוקדים שונים. המאמר יפרט כיצד לאוורר את הבית בתקופה זו.

 

אוורור הבית בימי קורונה

הנחיות משרד הבריאות מנחות לאוורר את הבית אך לא ברור בדיוק כיצד לעשות זאת, במיוחד בבתים קטנים ועמוסים. האם לפתוח את החלונות גם כשהמיזוג בבית עובד? האם לפתוח מאוורר באופן קבוע? האם לעצב את הבית מחדש באופן מינימליסטי כדי שלא יהיה צפוף? התשובה לכך אינה ברורה. אין הוכחות שאוורור טבעי מפחית את הסיכון של הידבקות במחלה ומצד שני אין הוכחות שהוא מגביר אותה. ובכל זאת ההנחיה מדברת על אוורור מקסימלי. נמצא גם שהאוויר המגיע ממערכת המיזוג מסונן ולכן הוא פחות איכותי מאוויר טבעי כשמדובר על הדבקה טיפתית כמו קורונה. ארגון הבריאות העולמי קבע שהאוויר האידאלי ביותר דווקא מגיע ממאווררי תקרה כי הם מגבירים את זרימת האוויר הטבעי, הם איכותיים יותר ומערכת התפעול שלהם זולה ופשוטה. במזג אוויר בו הטמפרטורות גבוהות מאוד או נמוכות מאוד ולא ניתן לאוורר את הבית באמצעות אוויר טבעי מבחוץ, ארגון הבריאות העולמי ממליץ להפעיל מאווררי תקרה ומיזוג ביחד כדי להקטין את הסיכוי להידבק במחלה.

 

כיצד להתאים את האוורור לעיצוב הבית?

עיצוב פנים הוא תחום בו דרושה התאמה בין החללים של הבית לבין הסגנון העיצובי, הריהוט, הצבעים, האלמנטים והטכניקות השונות. בימי קורונה עיצוב הפנים נותן דגש גם לצרכים המשתנים. בבתים רבים מתקינים מזגן בכל חדר או מערכת מיזוג מיני מרכזית עם דמפרים המאפשרים שליטה בכל חדר. בנוסף, משיקים מאווררי תקרה דקורטיביים בגדלים וצבעים שונים אותם ניתן להתאים לכל חלל וחלל. הסגנון המודרני מביא עימו עיצוב של חללים פתוחים ומרווחים עם חלונות גדולים ורחבים כדי לפזר את האוויר בצורה שווה. בנוסף, עולים צרכים הקשורים להגדלת המרפסת לא רק בשל האוויר הטבעי המגיע אליה, אלא אף בשל האפשרות להתקהל במקום פתוח על פי המגבלה וכך גם לארח בצורה נוחה. כיום הגודל המקסימלי של המרפסת הוא 12 מ"ר אך ייתכן וחוק זה ישתנה ואף יהיה ניתן להרחיב יותר ולבנות אותה בצורה היקפית.

 

התאמת צו השעה לעיצוב

כדי שלא ייווצר עומס בדירות קטנות, המעצבים פותחים את החללים, משתמשים בצבעים בהירים ובמעט אלמנטים כדי ליצור ריווח. למשל, פתיחת הקיר בין המטבח לפינת האוכל והסלון לחלל אחד, מגדיל משמעותית את הדירה וכך היא מאווררת יותר. בנוסף עלו צרכים נוספים העומדים לשנות את עיצוב הבתים בעתיד. למשל, יותר עבודה מהבית תביא להסבת חדרי המדרגות בבניינים יוקרתיים שבהם יש מחסנים למשרדים קטנים. או לחילופין, במקום מועדון דיירים, הקמת חלל משותף לעובדים מהבית.

 

בית

 

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו