הליך הערעור על דחיית פטור ממס הכנסה בישראל

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

פטור ממס הכנסה ניתן בישראל ליחידים שסובלים ממוגבלויות או ממחלות שונות, כדי לעזור להם בהתמודדות הכלכלית. זוהי הטבה משמעותית מאוד שחוסכת למי שזכאי לקבל אותה לא מעט כסף בכל חודש. כדי לקבל את הפטור, אדם צריך להוכיח שהוא במצב רפואי כזה שמצדיק את מתן הפטור.

אבל, חשוב לדעת שלעתים ניתן לקבל את הפטור גם כאשר על הנייר האדם אינו זכאי לקבל אותו. איך זה עובד ומה בדיוק התהליך שצריך לעבור? המשיכו לקרוא ותגלו.

 

מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה בישראל?

ישנם יחידים שזכאים לפטור אוטומטי מתשלום מס הכנסה. העיקרון שקובע כאן הוא לא באיזו מחלה האדם חולה או מהי הלקות הפיזית שלו, אלא מהם אחוזי הנכות שנקבעו לו. אדם שסובל מ- 100 אחוזי נכות או שהוכרו לו 90 אחוזי נכות בחישוב משוקלל, זכאי לקבל באופן אוטומטי פטור מתשלום מס הכנסה.

ניתן להגיש ערעור על קביעת הוועדה, ולבקש באופן פרטני פטור מתשלום מס הכנסה, גם אם לא עומדים בתבחין שנקבע. עוד פירוט ומידע נוסף תוכלו למצוא באתר האינטרנט של חברת בשביל הזכויות.

מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה בישראל 

 

איך מתנהל תהליך הערעור על דחיית פטור ממס הכנסה?

במקרה שוועדה רפואית קבעה שאדם אינו זכאי לקבל את הפטור מתשלום מס הכנסה הוא רשאי להגיש ערעור, כאשר חשוב לזכור שוועדת הערעור יכולה להגדיל את אחוזי הנכות שלו, אבל גם להפחית אותם. יש להגיש את הערעור תוך 45 יום לכל היותר מהיום שבו התקבלה ההחלטה של הוועדה הרפואית הראשונה.

צריך להגיש ערעור כתוב ומנומק בכתב, וניתן לפרט בו על בעיות בריאותיות נוספות. כדאי לדעת שהערעור עולה כסף, כך שיש לשלם אגרה באופן מקוון או באופן פיזי ולצרף את אישור התשלום לערעור. כמובן שלערעור צריך לצרף גם אישורים רפואיים ומסמכים רלוונטיים.

איך מתנהל תהליך הערעור על דחיית פטור ממס הכנסה

הוועדה הרפואית לערעורים

ועדה רפואית מיוחדת בוחנת את הערעור, והיא יכולה להזמין את האדם להופיע בפניה. האדם רשאי להגיע עם אדם נוסף שילווה אותו, ואם צריך אז גם עם עורך דין או מתורגמן. הוועדה שולחת את ההחלטה הסופית לאדם תוך כחודש ימים, כאשר לעיתים האדם יתבקש לעבור בדיקה פיזית נוספת. אם תרצו לערער גם על החלטת וועדת הערעורים ניתן להגיש ערעור לבית דין אזורי לענייני עבודה.

 

טיפים לניהול הליך הערעור

כדי לנהל את הליך הערעור באופן מוצלח אנו ממליצים לכם קודם כל להיות מאורגנים ומסודרים. אתם תצטרכו לא מעט טפסים ומסמכים, וחשוב שתדעו בדיוק איפה נמצא כל טופס ומה המידע שקיים בו. בנוסף, ישנן חברות שמלוות אתכם בזמן ההליך ויש להן הרבה ידע מקצועי וניסיון שיכול לזרז את התהליך ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלו.

 

סיכום

גם אם לא קיבלתם פטור ממס הכנסה בבקשה הראשונה, חשוב לדעת שניתן להגיש ערעור ולזכות בפטור המבוקש.

הליך הערעור על דחיית פטור ממס הכנסה בישראל

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו