תרופות טבעיות לאקנה: גישה הוליסטית

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

לצערנו, אקנה זהו מצב נפוץ יחסית בקרב האוכלוסייה, ואנשים מכל הגילאים נאלצים להתמודד איתו. בעוד שטיפולים נפוצים כמו משחות ייעודיות ותרופות במרשם יכולים להיות יעילים, יש אנשים שבוחרים דווקא לפנות לתרופות טבעיות שמייצרות גישה הוליסטית למניעה וטיפול באקנה. לגישה הוליסטית יכולים להיות יתרונות רבים, ובמאמר זה נסביר עליהם ועל שיטות טבעיות לטיפול באקנה.

 

הבנה הוליסטית של אקנה

יש שיגידו שאקנה היא פשוט בעיית עור שיש לטפל בה באופן נקודתי, אבל הגישה ההוליסטית מציעה הגדרה אחרת. אקנה היא לא רק בעיית עור אלא היא שיקוף של חוסר איזון בגוף. הגישה ההוליסטית לאקנה לוקחת בחשבון את הגורמים השונים שקשורים זה בזה שתורמים לבריאות העור, ואת המחסור בהם שיכול להוציא את העור מאיזון. בין אלה תוכלו למצוא תזונה, אורח חיים, מתח, גנטיקה, תנודות הורמונליות ועוד. במקום פשוט להתייחס לתסמינים שאנו רואים בעיניים, הגישה ההוליסטית הטבעית פונה לתיקון הגורמים השורשיים לאקנה. אם זה בשימוש בחומרים טבעיים כמו פריחת השלווה – מוצרי קוסמטיקה טבעיים או שינוי באורח החיים- שילוב של כמה משיטות הטיפול ייצרו תרופה למצב שתתקוף את האקנה מכמה חזיתות.

 

טיפוח טבעי לעור

התרופה הטבעית הראשונה תהיה בחומרי טיפוח לעור שיהיו עשויים מחומרים טבעיים בלבד. תכשירי ניקוי חריפים שמלאים בכימיקלים עשויים להסיר מהעור את השמנים הטבעיים שלו ובעקבות כך להוביל לייצור יתר של חלב שמחריף את האקנה. לכן חשוב להשתמש בתכשירי ניקוי טבעיים ועדינים. בין אלה תוכלו למצוא את שמן עץ התה לו יש תכונות אנטי-בקטריאליות, אלוורה שיכולה להרגיע עור מגורה ועוד. הם יכולים להגיע כמשחה או שאתם יכולים להכין כאלה בעצמכם. חשוב אבל לוודא שהעור מגיב היטב לכך ושהוא לא מייצר תגובות שליליות- זכרו שכל עור מגיב אחרת.

 

תוספי תזונה

כדאי לבחון תוספי תזונה שונים שיכולים לעזור למערכת החיסונית ולעור הפנים. אבץ לדוגמה ממלא תפקיד משמעותי בבריאות העור ויכול לעזור לווסת את ייצור השמן ולהפחית את הדלקת. פרוביוטיקה גם הוכחה כיעילה מאחר ובעיות במעיים לעיתים קרובות מייצרות בעיות בעור. יש תוספי תזונה טבעיים נוספים שיכולים להיות בעלי השפעה חיובית.

 

שינוי באורח החיים

יש מספר דברים שאפשר לבצע שיכולים לעזור לאקנה. אחד מהם הוא שינוי תזונתי. לתזונה שלנו יש הרבה מאוד השפעה, לדוגמה סוכר ומזונות מעובדים מובילים לשמנוניות יתר בפנים. לכן כדאי להפחית אותם ולשלב מזונות עשירים בנוגדי חמצון כמו פירות וירקות. חשוב לשתות הרבה כי מים עוזרים לשמור על לחות העור ולשטוף רעלים מזיקים. גם מתח כרוני ידוע כגורם לחוסר איזון הורמונלי ודלקתיות שתורמים לאקנה. לכן שילוב של טכניקות להפחתת מתח יכולים לסייע לעור הפנים להירגע.

 

לסיכום

לסיכום, גישה הוליסטית לטיפול באקנה יכולה לעזור בהתייחסות לגורמים השורשיים של האקנה, ולהקל על הסימפטומים באופן טבעי.

 

אקנה

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו