תפקידה של הטכנולוגיה בניתוח השתלות שיניים

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

טיפול מדויק ואיכותי בפה שלנו הוא חלק משמעותי משמירה על איכות החיים. גם הליך מורכב כמו ניתוח השתלות שיניים, יביא לתוצאות הטובות ביותר, בהתאמה מדויקת של השתלים אל מבנה הפה. כך ניתן להבטיח תהליך שיקום מהיר וקל ותוצאה מוצלחת, גם מהבחינה הרפואית, וכמובן גם מנקודת מבטו של המטופל.

טכנולוגיות מתקדמות בתחום הדנטלי הביאו אל מרפאות השיניים יכולות משופרות לעזור למטופלים בכל שלבי הטיפול בשיניים. עולם השתלת השיניים לא נשאר מאחור, ואימץ גם הוא טכנולוגיות שמקלות על עבודת הרופאים וגם על אתגר ההחלמה והשיקום.

 

מיפוי תלת ממדי

סריקה חדשנית מאפשרת למנתחי השיניים ליצור מיפוי תלת ממדי מלא של פיו של המטופל. בניגוד לצילומים ומיפויים קודמים, במיפוי תלת ממדי, הרופא יכול להתכונן באופן ברור, מדויק ומלא יותר לניתוחי השתלות שיניים משום שהטכנולוגיה כוללת מערכת לתכנון מוקדם של הניתוח והחלטות בנוגע לתהליך הכירורגי יכולות להתקבל בנחת, בשיתוף מומחים לייעוץ ועוד.

ישנם מקרים בהם מודפס דגם של הפה, במדפסת תלת ממדית ואת כל המדידות והניסיונות ניתן לעשות באמצעותו מבלי להידרש לנוכחות של המטופל. היכולות התלת ממדיות של הסורקים מאפשרים הכנה מדויקת שגם הרופא המוכשר והמנוסה ביותר לא יכול היה להגיע אליה.

 

מקדחים חדשניים

מקדחים הם אחד מכלי העבודה הידועים לשמצה בקרב מטופלים של רופאי שיניים, אבל זה הוא אחד הכלים החשובים והשימושיים ביותר שהומצאו בתחום הטיפול בשיניים. אבל המצאת המקדח הראשוני, לא גרמה לממציאים ולמדענים להניח לנושא וההתפתחות של המקדח הדנטלי לא הפסיקה מעולם.

היום ניתן למצוא מקדחים בכל הגדלים והצורות כמובן אבל גם מקדחים יוצאי דופן שלא ממש קודחים אלא מבצעים פעולה של דחיסה של העצם, כדי לייצר יציבות רבה יותר לשתל ולשפר את יכולות ההחלמה והשיקום של הפה לאחר תהליך השתלת שיניים. המקדחים המיוחדים משלבים סוגי טכנולוגיה שונים ויוצרים כלי חדשני וחשוב בעולם השתלות השיניים.

 

הופכים את הדם לתרופה

במהלך השנים גילו מדענים יכולות יוצאות דופן של הדם הזורם בגופנו, אחת מהן יכולה להיות הפתרון להחלמה ושיקום מהירים וקלים לאחר ניתוח השתלת שיניים. החומר נקרא פיברין מועשר בטסיות דם והוא נוצר בעזרת צנטריפוגה, מדם שנלקח מהמטופל. הפיברין מסייע להקלטות של השתלים משום שהוא שייך לגוף המושתל ומתאחה לתוך הרקמות במהירות ובכך מסייע גם להקלטות חיובית של השתל והחלמה מהירה וקלה יותר.

 

לסיכום

הטכנולוגיה היא חלק בלתי נפרד מעולם הרפואה הדנטלי. ראינו כיצד טכנולוגיות חדשניות משתלבות בכל חלקי הניתוח להשתלת שיניים: החל משלב התכנון, עבור בשלב ההשתלה עצמה וכלה בסיוע להחלמה. ראינו גם שילוב של טכנולוגיות שונות בתחום: חומרים חדשים, שיטות חדשות, תהליכים ממוחשבים חדשניים וגם טכנולוגיה רפואית. הסיכום הוא שזו רק אחת מהדרכים שבהן המדע עוזר לשפר את איכות חיינו ואיכות בריאותינו.

השתלות שיניים

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו