תסמינים של חרדה חריפה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

ידיים לחות, מזיעות ורועדות, נשימה מהירה ומתאמצת, דפיקות לב חזקות והרגשה של פחד בלתי מוסבר, שסוגר עליך.

(לא) נעים להכיר – התקף חרדה.

נושא, שעוד לפני שנים מעטות היה בגדר של טאבו, זוכה לחשיפה גדולה , בזכות כל אותם אנשים אמיצים, מפורסמים ולא, שחושפים כי גם הם סובלים מהם.

אם אתם או קרובים אליכם סובלים מהתקפי חרדה, הכתבה הבאה היא בשבילכם.

 

 למה בעצם יש אנשים שסובלים מהתקפי חרדה וכאלה שלא חוו אותם מעולם

פנינו עם השאלה הזאת למומחה לטיפול בהתקפי חרדה אורי פוקס, על מנת להתמצא מעט יותר, בנושא הרגיש. "המדע עדיין לא יודע להסביר למה אנשים מסוימים סובלים בהתקפים חרדה ולמה אנשים אחרים לא חווים אותם. מה שהמדע כן יודע להסביר, זה את המנגנון שעומד מאחורי אותם ההתקפים, מנגנון של תגובה גופנית למצב של סכנה, לעיתים גם כשאין שום סכנה לחיינו ולבריאותנו."

כל אותם ביטויים גופניים, בעצם נועדו לגרום לנו להיות חדים יותר ומהירים יותר בהתמודדות עם הסכנה הנשקפת, הבעיה היחידה שאין שום סכנה שכזו.

 

 כיצד מאובחנת החרדה

החרדה מאובחנת כאשר ההתקפים הם לא אפיזודה בודדת, אלא מצב שחוזר על עצמו, לעיתים קרובות. לרוב, עם הזמן , המרווחים בין התקף חרדה אחד למשנהו, ילכו ויתקצרו.

 

 טיפול תרופתי הפתרון היחיד?

ממש וממש לא. טיפול תרופתי הוא לעיתים טיפול תומך אך הוא לעולם לא יהיה הטיפול הבלעדי, שכן יש צורך למצוא את הסיבה האמיתית לאותה הרגשת חרדה. מבלי שנבין מה הבעיה העיקרית ומבלי שנפתור אותה, כל טיפול אחר לא יהיה אפקטיבי דיו.

 

 מה ניתן לעשות בזמן התקף חרדה

מילת המפתח היא נשימה נכונה, כזו שגם נתמקד בה, עד כדי כך שלא נחשוב על שום דבר נוסף. נשימה עמוקה מספיק, שמגיעה עד הבטן ומנפחת אותה (ולא ניסיון לנפח את החזה שהופך את הנשימה לשטחית הרבה יותר), נשימה איטית ומוקפדת, עם נשיפה ארוכה. כדאי ומומלץ לעשות תרגילי נשימה מחוץ למצבים של התקפי חרדה, דבר שיעזור לנו לתפוס שליטה במהירות, במצב של התקף.

 

האפשרות לחזור לאורח חיים נטול התקפי חרדה לחלוטין

לצערנו, כמו שהמדע לא יודע להסביר למה אנשים מסוימים יסבלו מהתקפי חרדה ואחרים לא, כך גם אי אפשר לנבא האם התקפי חרדה ייעלמו לנצח או יופיעו לעיתים רחוקות. מה שכן ניתן להבטיח, זה שברגע שיש בידי הסובלים מהתקף חרדה, טכניקות שעוזרות להם וההבנה מה מסתתר מאחורי אותם ההתקפים, ישנה גם שליטה על אורך ההתקף וכך גם שיפור באיכות החיים.

אל תישארו לבד עם ההתמודדות שלכם, תדעו שיש המון אנשים מסביב שסובלים מאותה הבעיה ושיש מה לעשות בנוגע להתקפי חרדה – רק תהיו אמיצים מספיק לפנות לקבלת עזרה מבלי לחכות.

 

מפלצת

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו