תנאי הזכאות להורים חד הוריים המבקשים פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

מדינת ישראל מעניקה שורה של הטבות למשפחות חד הוריות. הבעיה היא שלא כל המשפחות הללו מכירות בהטבות שמגיעות להם לפי החוק. עובדה זו גרמה לנו להוציא לאור סדרת מדריכים מעמיקה בנושא זה. במדריך הנוכחי והחמישי במספר, יצאנו לבדוק את תנאי הזכאות של הורים חד הוריים בכל הנוגע לתשלומי מס הכנסה. הישארו אתנו ותהיו בטוחים שתכירו בזכויות הללו.

 

בואו נכיר תחילה בהגדרה של הורה עצמאי

החוק בישראל מגדיר "הורה במשפחה חד הורית" כתושב ישראל שמחזיק בילד שנמצא עמו בזמן שהוא לא נשוי או ידוע בציבור. מי שעונה על הגדרה זו ויש באמתחתו ילדים מתחת לגיל 19, צפוי לקבל הטבות במס הכנסה. כאשר ההטבה מנוכה בסופו של דבר מהשכר של ההורה היחיד.

פטור ממס הכנסה

אתם עונים על ההגדרה? כך תוכלו לממש את הזכאות

אם קראתם את הפסקה שלעיל וגיליתם שאתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה, עליכם למלא טופס 101 ולהעביר אותו אל המעסיק שלכם (במידה ואתם שכירים כמובן). חשוב לציין כי לאחר מילוי הטופס, תצטרכו להוסיף צילום של תעודת הזהות שלכם עם הספח (שבו מופיעים פרטי הילד או הילדים שלכם). מי שמחזיקים בעסק עצמאי לא צריכים להגיש את הטופס באופן מידי. שכן, ניתן להגיש בסוף שנה את הטופס המדובר יחד עם הדו"ח השנתי ובצירוף הספח של תעודת הזהות.

 

אין לכם זמן להגיש את הבקשה לפטור? אל דאגה – יש לכך פתרון פשוט

חד הוריים רבים מוצאים את עצמם עובדים מסביב לשעון בזמן שהם מגדלים את הילד שלהם. אם אתם עונים על קריטריון זה ואין לכם זמן פנוי, כדאי שתדעו שאתם לא חייבים להסתבך עם הגשת המסמכים. שכן, יש יועצי מס שישמחו לקחת את העניין לידיים שלהם ולסייע לכם.

נציין כי הם ידאגו להגיש הטפסים עבורכם, כדי שתוכלו לקבל בסופו של דבר את ההטבה מבלי לבזבז זמן מיותר. אם תבחרו בדרך זו, עליכם לפנות אל גורם מוסמך, כדי שתוכלו להיות בטוחים בכך שתקבלו את ההטבה בהתאם לקריטריונים השונים שקבועים בחוק.

פטור ממס הכנסה

מה המשמעות של הטבת מס זו?

תוכלו לקבל פטור ממס הכנסה בהתאם לנקודות הזיכוי שלכם. אם אינכם מכירים בנקודות אלה מקרוב, כדאי שתדעו שאתם יכולים לצבור אותן בהתאם לקריטריונים שונים. למשל, אם אתם נחשבים לתושבי ישראל, אם יש לכם ילדים מתחת לגיל 5 ועוד. כאשר כל קריטריון מזכה אתכם בנקודות נוספות.

 

השורה התחתונה – זה הזמן לקבל את הפטור

עכשיו אתם מכירים בתנאי הזכאות ויודעים שבתור הורים חד הוריים יש לכם אפשרות לקבל פטור או הטבה משמעותית מתשלום מס הכנסה. בשלב זה נותר לכם רק להגיש את הבקשה ולחסוך לא מעט כסף שיאפשר לכם ולילדים שלכם לחיות בכבוד.

פטור ממס הכנסה

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו