איך שומרים על גריל הגז נקי לאורך זמן?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

לאחר שהתחדשתם בגריל חדש חשוב שתשמרו עליו נקי כך שהאוכל יישאר מעולה והגריל יישאר איתכם שנים רבות. כללי הניקוי פשוטים, וכאשר שומרים עליהם, הגריל נשמר באיכות גבוהה ובמצב מעולה. במאמר הבא נסביר איך ניתן לשמור על גריל הגז שלכם נקי לאורך זמן בקלות ומהירות

 

שריפת שאריות

השלב הראשון בניקוי מנגל גז הוא לתת לגריל לעבוד בשבילכם. הפעילו את הגריל בעוצמה הגבוהה ביותר למשך חמש עשרה דקות- שריפת כל שאריות האוכל תקל עליכם בפעולת הניקוי. תוכלו לסיים את הליך ניקוי השאריות בעזרת מברשת קיטור חשמלית/ מרית/ מברשת ניקוי לגריל או שרשרת מסיבי מתכת. יש לגרד את כל השאריות כאשר הרשת עדיין חמה ונמצאת על הגריל כדי שהשאריות השרופות ייפלו לתחתית הגריל.

 

ניקוי רשת הצלייה והמבערים

בסיום כל ארוחה יש להוציא את רשת הגריל ולהשרות אותה במיכל שמולא במים חמים ומעט סבון כלים. בסיום ניקוי רשת השריפה יש לנקות את המבערים. יש להוציא אותם בזהירות ולפתוח את הסתימות בעזרת קיסם שיניים. שומן, אוכל שרוף, אבק, כורי עכביש ועוד הם רק חלק מן הלכלוך אשר סותם את פתחי האוורור, ניתן לזהות את הסתימה כאשר אנו רואים להבה צהובה וגדולה שמגיחה לפתע לגובה.

 

ניקוי חלקים נוספים

ניקוי נוסף שחשוב לבצע אחת לשבוע הוא ניקוי החלקים הנשלפים במנגל ובניהם מפזרי להבה, תחתית הגריל או מגש איסוף השומן, כל אלו ניתן לנקות בעזרת שטיפה רגילה בכיור או במדיח הכלים. טיפ קטן לניקוי קל יותר של מגש האיסוף הוא לעטוף אותו בנייר אלומיניום וכך לשמור עליו נקי יותר לאורך זמן. את תחתית הגריל והלכלוך שהצטבר בחלקו הפנימי של המנגל יש לנקות בעזרת צינור ולייבש אותו באוויר או בעזרת מגבת.

 

ניקוי חיצוני

הניקיון הסופי הוא ניקיון של כל גוף המנגל מבחוץ. שאריות שומן רבות מצטברות על החלק החיצוני של המנגל וגם אותן אסור להזניח. שומן הוא דליק ולכן במקרה שבו האש נוגעת בשומן שעל המנגל יכולה להיווצר שריפה. ניתן לנקות את השאריות בעזרת מטלית לחה ולפני החזרת חלקי המנגל שהוצאנו.

 

כיסוי לגריל

כיסוי לגריל ניתן לקנות בחנות שמוכרת אביזרי צלייה ומנגל או אביזרים למטבח חוץ. לכל מנגל קיים גם כיסוי תואם שישמור עליו. רוב הזמן המנגל מונח מחוץ לבית ולכן תנאי מזג אוויר שונים כמו גשם חזק, שמש קופחת או אבק- כל אלו מלכלכים ופוגעים בגריל ובאיכותו. כיסוי גריל מותאם יעזור לכסות את הגריל ולשמור עליו.

קיימים מגוון מאמרים ברחבי הרשת אשר מסבירים על שיטות ניקוי שונות, חשוב שלא תתפתו לפתרונות קסם שעלולים לפגוע בגריל שלכם. הפתרון הקל ביותר הוא פשוט מאוד- להקפיד על ניקיון באופן שוטף ולאחר כל ארוחה.

מנגל גז

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו