פטורים ממס הכנסה בגין הוצאות רפואיות: זכאות והטבות

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

בתקופה האחרונה אנו שומעים על לא מעט מכרים שלנו שקיבלו פטורים ממס הכנסה בגין הוצאות רפואיות שהיו להם. עובדה זו גרמה לנו להתעניין בנושא, כדי לבדוק אם הקוראים שלנו זכאים לפטור משמעותי זה. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות מי זכאי לפטורים וההטבות השונות. מי יודע? אולי תוכלו לחסוך לעצמכם הרבה כסף מעתה ואילך.

 

פטור ממס הכנסה עבור אנשים חולים – מה זה אומר?

מדינת ישראל רוצה להקל על האזרחים שלה שסובלים ממחלות שונות. נציגיה יוצאים מנקודת הנחה כי אנשים בעלי מוגבלויות וחולים, מוצאים את עצמם לא פעם מוציאים כסף רב על טיפולים רפואיים מיוחדים ותרופות. לכן, המדינה החליטה להעניק פטור מלא מתשלום מס הכנסה.

כך בעצם החולים יכולים להשאיר בכיסם את הכסף שאמור היה לעבור למדינה ולהשתמש בו לתרופות וטיפולים. ראוי לציין כי לעיתים מדובר בסכומים גבוהים מאוד שיכולים להקל באופן משמעותי על אזרחי המדינה שסובלים ממחלה כזו או אחרת.

פטור ממס הכנסה לחולים

היו לכם הרבה הוצאות רפואיות לאחרונה? כך תבדקו את הזכאות שלכם

התכנסנו כאן היום כדי לבדוק אם אתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה. עכשיו, אחרי שהכרתם את הפטור המדובר והסיבה שעומדת מאחוריו, אתם יכולים לבדוק את הזכאות שלכם. נציין כי עליכם לבדוק תחילה אם נקבעו לכם אחוזי נכות מטעם המוסד לביטוח לאומי (סביר להניח שיש לכם אחוזי נכות במידה ונכחתם בעבר בוועדה רפואית). אם כן, עליכם לבדוק שקיבלתם מעל ל – 90% נכות לצמיתות לאחר נוכחותכם בוועדה. מי שעומדים בקריטריון זה יכולים להגיש בקשה באופן מידי, כדי לקבל את ההטבה.

 

ההליך שאתם צריכים לעבור אם טרם ניצבתם אל מול וועדה

מי מכם שסובלים ממחלה כלשהי וטרם ניצבו אל מול הוועדה של המוסד לביטוח לאומי, צריכים לרכז את כל המסמכים הרפואיים שמאשרים כי הם סובלים ממחלה זו. ראוי לציין כי במידה ואתם סובלים מכמה מחלות, עליכם להציג את כל המסמכים. שכן, ככל שיהיה לכם רקע רפואי מורכב יותר, כך הסיכוי לקבל את ההטבה עולה.

פטורים ממס הכנסה

קיבלתם פחות מ – 90% נכות לאחר נוכחותכם בוועדה? יכול להיות שמגיעה לכם הטבה

אם הזמינו אתכם לוועדה רפואית, במהלכה הצגתם את המסמכים הרפואיים שלכם וקיבלתם מעל ל – 75% נכות, אתם במצב טוב. שכן, החוק קובע שמי שנקבעו לו אחוזי נכות בטווח שנע בין 75 – 90, זכאי לקבל הטבה משמעותית בתשלום המס בקרנות הגמל.

 

השורה התחתונה – צאו לבדוק אם אתם זכאים

עכשיו אתם יודעים כי קבלת פטור ממס הכנסה צפוי לסייע לכם בהוצאות רפואיות. כך שנותר לכם בשלב זה לבדוק את הזכאות שלכם ולבצע את ההליך שיביא למימוש הזכות. נאחל לכם בהזדמנות זו רק בריאות ושתכירו תמיד בזכויות שמגיעות לכם לפי החוק.

פטורים ממס הכנסה

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו