סרטן מושהה או מאובחן שגוי: הבנת ההשלכות

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

רשלנות רפואית היא עוול שנמצא על ספקטרום רחב – ישנם מקרים של רשלנות רפואית שעוסקים בהליך אסתטי שלא הביא לתוצאה המושלמת למשל, ומן העבר השני אפשר למצוא מקרים שבהם מדובר על רשלנות רפואית באבחון או בטיפול במחלות קשות, כמו סרטן.

במקרים חמורים של רשלנות רפואית, יכולות ההשלכות להיות קטלניות, ולכן בתחום זה בו קיימת חשיבות מכרעת לאבחון נכון ומוקדם של המחלה, מתרחשת לעתים רשלנות רפואית בשלב האבחון – למשל אבחון מאוחר מדי של המצב או אבחון שגוי של המצב הרפואי.

 

סרטן ומחלות קשות אחרות

לרוב המחלות המוכרות לנו יש מהלך ידוע ולרבות מהן גם תרופה יעילה – כלומר המחלה מסתיימת אחרי משך זמן לא ארוך. לצערנו, ישנן גם סוגים אחרים של מחלות – ביניהן מחלות כרוניות ומחלות חוזרות וגם מחלות פרוגרסיביות אבל הסרטן נתפס באופן שונה.

הסיבה להבדל שרואים בין הסרטן לבין מחלות אחרות היא העובדה שמקור וסיבת המחלה אינם ידועים, גידולים יכולים להופיע בכל אזור ואיבר בגוף, התפתחות המחלה אינה תמיד מורגשת ורבים מסוגי הסרטן עלולים להיות קטלניים. לכן במקרה של סרטן מתרחשת רשלנות רפואית באבחון סרטן.

 

אבחון בזמן וטיפול קל ומוצלח

למרות ההתפתחות המדהימה בעולם הרפואה בכלל ובתחום האונקולוגיה ומחקר הסרטן בפרט, עדיין ישנה חשיבות מכרעת לאבחון מוקדם ובמקרים רבים, אחוזי הריפוי והשרידות יורדים ככל שעובר הזמן וגידול סרטני שהתגלה בשלבים מאוחרים, עלול להיות בלתי ניתן לטיפול ולהוביל אפילו למוות.

בגלל שילוב התכונות של מחלת הסרטן ושל הטיפול בה, יש לאבחון נכון ומוקדם השפעה קריטית על סוגי הטיפול האפשריים ועל סיכויי ההחלמה. כאשר רופא פועל באופן רשלני ואינו מאבחן סרטן קיים, למרות עדויות לכך או מאבחן באופן שגוי, בשני המקרים המטופל אינו מקבל טיפול לגידול הסרטני שבגופו.

 

השלכות רפואיות

ההשלכות הרפואיות של רשלנות רפואית באבחנת סרטן יכולות להיות חמורות מאוד עבור המטופל ובמקרים מסוימים, אף לעלות לו בחייו. אבחון מאוחר של הסרטן מאפשר את המשך התפתחות והתפשטות הגידול, לעתים גם אל איברים סמוכים, על ידי שליחת גרורות. אבחון שגוי מלווה לעתים גם בטיפול שגוי, שעלול להחמיר את מצבו של המטופל. באופן דומה, אבחון שגוי של סרטן אצל מי שאינו חולה בסרטן עלול להוביל לטיפול כימותרפי שהוא מסוכן בפני עצמו.

 

השלכות משפטיות

במידה שפעולה נדרשת של הרופא, הובילה למצב בו נאלץ חולה להתמודד עם סרטן מתקדם, ייתכן שניתן לתבוע על רשלנות רפואית. במהלך השנים, זכו בתביעות רשלנות רפואית חולים שלא אובחנו בזמן על אף הצגת תסמינים ובדיקות שמעידים על כך, חולים שאובחנו בגידול שפיר כאשר היה ממאיר ואף חולים שהיו אמורים להישלח לבדיקות סקר לגילוי מוקדם של סרטן ולא נשלחו. ברוב המקרים, אשמה ברשלנות רפואית באבחון סרטן תהיה מלווה בפיצויים גבוהים עבור החולה או עבור בני משפחתו.

רשלנות רפואית באבחון סרטן

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו