אילו סוגי אבחון קיימים ולמה הם משמשים

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

ילדים ובני נוער יכולים להיות מופנים למגוון רחב של אבחונים. מהם הסוגים הנפוצים ולמה כל אבחון משמש? במאמר זה נציג את כל המידע לקראת יום האבחון, כולל היכן מומלץ לבצע אותו.

 

אילו סוגי אבחון קיימים בעבור ילדים ובני נוער?

במידה וישנו חשד כי הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז לאור פערים אותו צבר או קשיים התנהגותיים, ניתן לקבל הפנייה לצורך אבחון ולאחר מכן בנייה של תוכנית טיפול מתאימה. מהם סוגי האבחון הקיימים ולמה הם משמשים? להלן הפרטים:

  • אבחון דידקטי – אבחון דידקטי הוא אבחון אשר נועד לבחון קשת רחבה של תחומים, ובעיקר את יכולת הלמידה של הילד. האבחון בודק הבנת קריאה וכתיבה, חלוקת קשב, ריכוז, בניית אסטרטגית למידה ועוד. האבחון משמש לצורך בחינה האם אכן הילד סובל מלקות למידה, ובמידה ואכן נמצא כי ישנה לקות למידה יינתן לרשות הילד והוריו תוכנית טיפול מותאמת אישית, הן באמצעות הקלות או באמצעות הפנייה למסגרת לימודים אשר מותאמת לצרכיו.
  • אבחון פסיכודידקטי – אבחון מקיף אשר נועד לצורך אבחון של לקות למידה, הפרעת קשב וריכוז או קשיים חברתיים והתנהגותיים. למעשה, באמצעות אבחון פסיכודידקטי ניתן להפריד בין קשיים רגשיים לבין קשיים לימודים, ובהתאם לכך לבנות תוכנית טיפול, בהתאם למסקנות האבחון.
  • אבחון לקויות למידה – אחד האבחונים הנפוצים והמוכרים ביותר. מדובר באבחון אשר נועד לבדוק האם ישנה לקות למידה, ובמידה וכן – מהו מקורה וכיצד ניתן לטפל בה. אבחון לקות למידה נערך הן בעבור ילדים ובני נוער והן בעבור מבוגרים, ובמסגרת האבחון נבדקים תחומים רבים: כתיבה והבעה בכתב, תפקוד קשב וריכוז, חלוקת קשב, ארגון תכנון ובקרה עצמית, אינטליגנציה, תפיסת זיכרון וכן הערכה רגשית. לאחר קבלת הדו"ח תיבחן תוכנית טיפול פרטנית, כולל קבלת הקלות משמעותיות.
  • אבחון הפרעת קשב וריכוז – ישנם שני סוגים של אבחון הפרעת קשב וריכוז. האבחון הראשון הינו אבחון פוקוס (BRC) אשר נועדה לבדוק את יעילות התרופה לטיפול בהפרעת קשב וריכוז וכן אבחון מורחב (BRC) אשר בודק את תפקודי הקשב, ריכוז, זיכרון ושפה. מדובר באבחון ממוחשב, אולם ישנם שלבים נוספים אשר כוללים בדיקות רפואיות, מילוי של ראיונות ושאלונים ועוד. את האבחון הזה כמו גם הסוגים הנוספים אותם ציינו יש לבצע באמצעות מכון אבחון מומלץ לילדים ובני נוער, כאשר מכון מוביל אשר זוכה להמלצות הינו מכון דרור.

ילדה עם קשי למידה

 

אבחון ילדים ובני נוער – באמצעות מכון דרור פסיכולוגיה וחינוך

מכון דרור הינו מכון מוביל בתחומו אשר נותן מענה למאות בני נוער וילדים, לצורך תמיכה וליווי לאור קשיים התנהגותיים או לימודיים. לקבלת מידע נוסף אודות אבחון אותו ניתן לבצע באמצעות הצוות המקצועי של המכון, היכנסו לאתר הרשמי, השאירו פרטים ונציג ישוב אליכם בהקדם האפשרי.

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו