מתי נוכל לקבל פטור זמני ממס ההכנסה?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

מס הכנסה הוא המס שכל אזרח שעובד בישראל מחויב לשלם, וזאת בהתאם לגובה ההכנסות שלו. אך קיימים מקרים מסוימים בהם לעובד שכיר או עצמאי יהיה פטור ממס הכנסה, באופן זמני או לצמיתות.

הטבה זאת ניתנת לאנשים שסובלים ממצבים רפואיים שונים, וזאת בכדי לעזור להם לממן טיפולים רפואיים, מטפלים ועוד. אז אם אתם רוצים לדעת מתי ניתן לקבל פטור זמני ממס הכנסה, קראו את המאמר שלפניכם.

 

מהי מטרת הפטור ממס הכנסה?

לפטור ממס שניתן מהרשויות יש מטרה מרכזית שהיא להוריד את המעמסה הכלכלית מאנשים שסובלים באופן פיזי וצריכים לממן שלל דברים בכדי להמשיך לתפקד באופן ראוי בחייהם. מחלות ופגיעות מסוימות מצריכות מאנשים לשלם על טיפולים בריאותיים יקרים, על תרופות קבועות ועל אנשי צוות רפואי שילוו אותם.

כשמס הכנסה מעניק פטור מתשלום מס הכנסה, זה מאפשר לאנשים הסובלים ממצבים רפואיים שונים לקחת את הכסף שנחסך ולהשקיע אותו בדברים שהכרחיים אליהם. בנוסף, זאת הדרך של רשויות המס לעודד אנשים לצאת ולעבוד על אף מצבם.

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה- קבוע או זמני?

כל מקרה בריאותי נבחן לגופו, וקיימים מקרים בהם פטור ממס הכנסה יאושר כפטור קבוע לכל החיים, ומקרים בהם יוחלט על פטור זמני לתקופת זמן מסויימת, כשלאחריה ניתן יהיה להגיש בקשה לפטור נוסף. בועדות הרפואיות של ביטוח לאומי ייבחן המקרה על פי מספר קריטריונים שונים.

אחוזי נכות קבועים ניתנים לאדם שסובל ממצב בריאותי שימשיך להשפיע עליו לשארית חייו. בין מצבים אלה ניתן למצוא אנשים קטועי גפיים, אנשים עם מחלה כרונית נוירולוגית כמו ניוון שרירים, סכרת נעורים ועוד.

לעומת זאת, יש אנשים שסובלים ממצבים רפואיים זמניים שחל בהם שיפור עם הזמן, שניתן להשתקם מהם ועוד. במצבים כאלה ביטוח לאומי יעדיף להעניק להם אחוזי נכות לתקופת זמן מסויימת, כשלאחריה ניתן יהיה לבחון את המצב מחדש ולראות האם יש צורך באחוזי נכות אחרים. אחוזי הנכות ניתנים לאנשים לאורך זמן הטיפולים שהם מקבלים. מצבים כאלה הם לדוגמא פציעות לאחר תאונות, חולים במחלות לב, חולי סרטן ועוד.

 

איך הופכים פטור ממס הכנסה זמני לפטור קבוע?

אם נגמרה התקופה שהוגדרה לכם באחוזי הנכות הזמניים שלכם, ניתן לפנות מחדש אל ביטוח לאומי ולהגיש בקשה להמשך קבלת אחוזי נכות. ועדה רפואית ייעודית תבחן את התיק שלכם ותדון באחוזי הנכות שמגיעים לכם כעת. אם הם רואים שהמצב לא השתנה והפך לקבוע, הם יוכלו להעניק אחוזי נכות קבועים. עם הפרוטוקול של ועדה זו ניתן לגשת אל מס הכנסה ולהגיש בקשה לפטור קבוע.

אם אתם רוצים לקבל פטור זמני או פטור קבוע, מומלץ מאוד להיוועץ בגורם חיצוני מקצועי שמתמחה בייצוג של אנשים עם מצבים רפואיים שונים בפני רשויות המס וביטוח לאומי.

פטור ממס הכנסה

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו