מה ההבדל בין תחתונים סופגים ליום או ללילה?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

תחתונים סופגים – מוצר ספיגה מושלם למבוגרים עצמאיים, שסובלים מבריחת שתן. מתי נשתמש במוצר הזה ואיך? ומה ההבדל בין תחתוני יום לתחתוני לילה? כל התשובות במאמר הבא

 

מתי נשתמש בתחתונים סופגים למבוגרים?

מבוגרים רבים סובלים מרמות שונות של בריחת שתן, מבריחה קלה ועד אי שליטה מלאה בסוגרים. אוכלוסיות בסיכון מוגבר הן נשים לאחר לידה, ונשים וגברים מגיל 65 ומעלה.

 

גורמים לבריחת שתן

הסוגרים הם קבוצת שרירים המצויה בתחתית שלפוחית השתן. כשהשלפוחית מלאה הם מכווצים וכך השתן לא דולף החוצה, בעת התרוקנות הם כמובן מתרפים. פעולת השרירים נשלטת גם ע"י עצבים רצוניים וגם ע"י עצבים רפלקסיביים. היחלשות השליטה בסוגרים עלולה להיגרם בעקבות בעיות הקשורות בסוגרים עצמם, וכן ע"י בעיות בעצבים המפעילים אותם.

 

בעיות בשלפוחית השתן ובסוגרים:

  • חולשת הסוגר – מצב אופייני בעיקר לנשים בעקבות לידות, ניתוחים וצניחת איברי האגן. במצב זה תיתכן דליפת שתן בעיקר במאמץ ובעיטוש.
  • התכווצות דופן השלפוחית – התכווצות לא מבוקרת שלא מאפשרת אגירה
  • מילוי יתר של השלפוחית בעקבות סוכרת, ערמונית מוגדלת וחולשה בשרירי השלפוחית

בעיות עצביות הגורמות לבריחת שתן, קשורות למגוון של מצבים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים, כגון: לקיחת תרופות, עצירות, פגיעה עצבית ישירה, מחלות שונות, דמנציה ודיכאון.

 

מהו הפתרון לאי שליטה בסוגרים?

ככל שמדובר באדם מתפקד שמסוגל להחליף לעצמו, נמליץ לבחור בתחתונים סופגים. חיתולים מיועדים למבוגרים סיעודיים, אבל אי שליטה בסוגרים יכולה להופיע לצד תפקוד מלא.

 

מה ההבדל בין תחתוני יום סופגים לתחתוני לילה סופגים?

תחתוני לילה: ספיגה מקסימלית

בלילה מה שחשוב זה להימנע מהצורך להחליף כל כמה שעות. כדי שזה יקרה, ועדיין יתאפשר לקום בתחושת יובש וניקיון, חשוב להקפיד על תחתון שמספק יכולת ספיגה מקסימלית.

 

תחתוני יום: נוחות לפעילות אקטיבית

ביום מה שחשוב לנו זה ההיבט התפקודי, וההיבט החברתי. מבחינה תפקודית, תחתון דק יותר הוא נוח וגמיש ומאפשר לנו להיות אקטיביים. מבחינה חברתית, חשוב מאוד לשמור על העניין בדיסקרטיות. אנו לא מעוניינים שהתחתון יבלוט החוצה ולכן נקפיד לבחור בתחתון דק יחסית, שאותו אפשר להחליף מדי כמה שעות.

 

חשיבות ההתאמה – למה זה חשוב?

תחתונים סופגים למבוגרים הם מוצר שתפקידו אינו רק היגייני. התאמה נכונה מספקת את מקסימום המענה ב-3 התחומים:

 

1.    היגיינה

השתן מכיל בין השאר רעלים וחיידקים שצריכים להיות מופרשים מחוץ לגוף. לכן יש למוצר ספיגה היבט היגייני מרכזי, לשמור על העור יבש, נקי ומוגן מרעלים. בנוסף, לא פחות חשוב – מנגנון לנטרול ריחות רעים. לרכיב הזה יש תפקיד חברתי חשוב, למנוע דחייה חברתית והתרחקות כתוצאה מריח חריף.

 

2.    נוחות

דווקא כשמדובר במבוגרים עצמאיים ומתפקדים, חשוב לספק תחתונים סופגים שהם נוחים ומאפשרים גמישות. זאת, כדי שהמבוגר יוכל להיות פעיל ללא כל הפרעה.

 

3.    ביטחון

החשוב מכל, לספק תחושת ביטחון ללא חשש מאי נעימות.

תַחתוֹנִים

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו