מהפכת הקנאביס הרפואי: הנה מה שאתם צריכים לדעת

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

הקנאביס הרפואי ידוע כבר בהשפעותיו בתור משכך כאבים, מעורר תיאבון  ונוגד דלקות והטיפול הרפואי בו התבסס מבחינה טיפולית ומחקרית בתחומי רפואה רבים. השימוש בו מתרחב גם כתחליף למשככי כאבים מסורתיים בגלל עלותו הנמוכה ומיעוט תופעות הלוואי לשימוש בהשוואה למשככי כאבים אחרים. התחום עובר מהפכה של ממש בשנים האחרונות מבחינת החקיקה והרגולציה של קנאביס רפואי בישראל ובנושא זה יעסוק המאמר שלפניכם.

 

רפורמת הקנאביס הרפואי

ממשלת ישראל החליטה על הרפורמה בשנת 2016  ועל הוצאתה לפועל במספר שלבים לאורך השנים והתהליך טרם הגיע לסיומו. מטרתה המרכזית של הרפורמה היא להשוות קנאביס רפואי בכל ההקשרים לתרופות אחרות, כך שכל הכללים והעקרונות שחלים על ייצור ושימוש בתרופות ייושמו גם על מוצרי קנאביס רפואי בהם נעשה שימושים טיפוליים.

 

כללים מנחים לשימוש

כפי שלכל תרופה ישנם כללים רפואיים מנחים לשימוש בהתאם למחקר הרפואי, למצב החולה ולרמת מחלתו, נקבע כי יש להחיל כללים גם לשימוש בקנאביס רפואי. נקבע כי התחום יוסדר רגולטורית כך שכל רופא מטפל יוכל לדעת, מתי נכון להשתמש במוצרי קנאביס שונים, באיזה מינון, מניעת צריכה לרעה והמצבים שבהם אין להתיר את השימוש, למשל לחולים פסיכוטיים.

 

כללים מנחים לייצור

הרפורמה בתחום אינה רק לגבי השימוש והטיפול אלא גם לאופן הייצור, ההפקה וההפצה של המוצרים. כפי שקיימת רגולציה מחמירה ומוקפדת לייצור תרופות אחרות, הרפורמה מכניסה כללי איכות מוגדרים גם לגידול ולייצור מוצרי קנביס, על מנת לוודא את תנאי האיכות והבטיחות של המוצרים המגיעים למטופלים.

 

מוצרים בטוחים ומדויקים

פיקוח ובקרה נועדו לספק הגנה על המטופלים ולספק להם מוצרים הנקיים מזיהומים ומחומרים מסוכנים אחרים לבריאות. המהפכה שהרפורמה מובילה נועדה ליצור הלימה בין שם המוצר שהמטופל מקבל לבין החומרים הפעילים בו, על מנת שבכל מרשם רפואי, הן המטופל והן הרופא יידעו שהרכב החומר הפעיל מתאים לטיפול המיועד ושהמוצר בטוח בהתאם למטרתו הטיפולית.

 

מרשם במקום רישיון

בדומה לתרופות מרשם רגילות, עם סיום מימוש הרפורמה, ניתן יהיה לרכוש מוצרי קנביס רק בבתי מרקחת מוסמכים והם יהיו היחידים שיהיה בסמכותם לספק משלוחים קנאביס רפואי לכלל המטופלים. הרפורמה כוללת הגדלת מספר הרופאים המוסמכים לתת רישיונות שימוש בקנביס  ומתוכננת הפסקת השימוש ברישיונות ומעבר לשימוש במרשמים מותנים למוצרי קנביס.

מטרת המהפכה להבטיח שהמטופלים יקבלו מוצרי קנביס שגודלו, יוצרו ושווקו בתנאי איכות מיטביים בדומה לאלו של כל תרופה אחרת. המהפכה תוביל למוצרים עם חומרים פעילים מוגדרים ועקביים אשר יהיו בטוחים לשימוש ונקיים מזיהומים, רעלנים או מתכות כבדות.

 

סיכום המהפכה

לסיכום הנושא, מהפכת הקנאביס הרפואי בישראל בעיצומה. התהליך אורך זמן רב ומטופלים רבים חווים קשיים לא מבוטלים כתוצאה מהשינויים ומתקלות שונות הנלוות לרפורמה וליישומה. השאיפה היא שבסוף התהליך מוצרי קאנביס רפואי יינתנו בקלות, במהירות ובהתאמה מיטבית לכל מטופל בהתאם למצבו הרפואי.

פרחים

 

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו