כל מה שחשוב לדעת לפני רכישה של מסיכה לפנים

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

איזה סוגי מסיכות קיימות? כיצד לעשות שימוש נכון במסכה ? האם המסכה מונעת הידבקות בנגיף הקורונה? אין תשובה מוחלטת לשאלה האחרונה, אך ננסה לענות כאן על מה שכבר ידוע

 

כיצד נדבקים בנגיף הקורונה ומה תסמיניו?

הנגיף מועבר בין אנשים באמצעות חשפיה להרשות מדרכי הנשימה בזמן שיעול או עיטוש.

הסימפטומים של המחלה דומים לתסמינים של מחלת השפעת, שיעול ,עיטוש, חום גבוהה וקוצר נשימה. בבדיקות קליניות מאוד קשה להבחין בהבדל בין הידבקות בווירוס הקורונה לבין מחלות נשימתיות אחרות עם תסמינים דומים. מחלת הקורונה יכול לגרום לקשיי נשימה, לדלקת ריאות לתסמונת נשימתית קשה, לאי ספיקת כליות ועוד.

 

כיצד להקטין את הסיכוי להידבקות בנגיף הקורונה?

על מנת להימנע מהידבקות בנגיף כמו במקרים של מחלות ויראליות אחרות, ישנן מספר פעולות וצעדים שיכולים להפחית את הסיכוי להידבק בנגיף. על פי המלצת ארגון הבריאות העולמי, חשוב  מאוד לשמור על ההיגיינה ולהקפיד לשטוף ידיים בתדירות גבוה, במיוחד אחרי שהייה במקומות עם הרבה אנשים ובזמן התעסקות באוכל ומזון.

יש להתעטש או להשתעל למרפק ולשמור מרחק מאנשים המגלים תסמינים של שפעת או צינון.

 

האם מסכות הפנים יכולים להגן מפני הידבקות בנגיף?

בחודשים האחרונים, המוני אנשים מרחבי העולם ובישראל עושים את דרכם לרשתות הפארם על מנת לקנות מסכות מגן לפנים, במטרה להימנע מהידבקות בנגיף הקורונה. למרות זאת, לפי נתוני משרד הבריאות העולמי, רב האנשים רוכשים מסכות מנתחים שאינן מספיק טובות לשימוש נגד הידבקות בנגיף או לחלופין עוטים את המסכה בצורה לא תקינה ועושים בה שימוש לא נכון – המהווה סיכון להידבקות.

אם חיפשתם מסכת פנים תקניות בתקן 95N, תוכלו לרכוש מסכות בבית מרקחת פארמה פלוס, המציע למכירה נשמיות חד פעמיות ורב פעמיות, מסכות רפואיות, מסכות לפה, בתקנים כמו 2FFP ועוד.

לדברי משרד הבריאות בישראל, אין כל המלצה לעטות מסכות באופן שיגרתי על מנת להתגונן מפני הנגיף, אלה אם כן ניתנת הנחיה ספציפית מאיש צוות רפואי.

עדכון 31.3.20: משרד הבריאות בישראל ממליץ על שימוש במסיכה לכל מי שיוצא מהבית.

 

דגשים חשובים באופן השימוש במסכה

  • לבישת מסיכות פגומות שאינן תקינות ואינן מהודקות היטב לפנים במקומות סגורים, בקרבת אנשים שנדבקו בנגיף, עלול להגביר את הסיכון להידבקות.
  • הנגיף יכול לעבור דרך המסכה במקרים בהם המסכה אינה מהודקת לפנים והשוליים שלה רופפים. יש להקפיד שהמסכה תהיה מותאמת למבנה הפנים ולהדק היטב את השוליים.
  • ניתן להידבק בנגיף דרך רסיסים באוויר, כאשר רסיסי הטיפות הנגועות בנגיף נישאות עם הרוח לכל מיני כיוונים.

חשוב לשמור על היגיינת הידיים ולשטוף היטב גם את האזורים של כף גב היד. אלה האזורים אשר נוטים יותר להתפספס כאשר רוחצים ידיים.

על פי דברי ארגון הבריאות העולמי, אנשים שנחשבים בריאים ואינם נושאים את הנגיף אינם נדרשים לעטות את המסכות, אלה אם הם צריכים לטפל באדם הנוגע בנגיף. לעומת זאת, במקרה שהנכם משתעלים ומתעטשים, מומלץ להשתמש במסכה .

המסכות יעלות רק בשילוב שמירה על היגיינה נכונה, ניקיון כפות הידיים לצד שימוש במוצרי חיטוי כגון אלכוג'ל

 

אופן השימוש במסיכות

ארגון הבריאות נתן הנחיות וכללים חשובים לשימוש נכון במסכה:

  • שמירה על היגיינה לפני שעוטים את המסכה על הפנים חובה לרחוץ היטב את כפות הידיים.
  • המסכה צריכה להיות מהודקת לפנים ולא רופפת – המסכה צריכה להגן ולכסות היטב את האזורים של האף והפה ולהיצמד לפנים, על מנת שלא יישאר מרווח שדרכו הנגיף יוכל לחדור.
  • יש להימנע מלגעת במסכה בעת השימוש.
  • לאחר השימוש במסכה, כאשר היא נהפכת ללחה , צריך לזרוק אותה לפח.
  • המסכה הינה חד פעמית ולא ניתן לעשות בה שימוש חוזר.

 

רמת היעלות של המסכות

  • מסכה נשימתית – מסוג N95 – קוטר הפילטר הינו :0.3 מיקרון
  • מסכת מנתחים – קוטר הפילטר 2 – 10 מיקרון

ארגון הבריאות העולמי מבחין בין סוגי המסכות, מסכת מנתחים רגילה היעילה פחות מאשר מסכה N95 אשר מספקת הגנה מרבית לפנים. מסכת מנתחים אינה מהודקת בצורה הרמטית לפנים, הפילטר של המסכה מרווח יתר על המידה, כך שנגיף הקורונה יכול לחדור דרכה.

לעומת זאת, מסכה מסוג N95 נצמדות היטב לפנים , לאזורים של הפה והאף ומעניקה הגנה טובה יותר. הפילטר של המסכה מצופף יותר. למרות זאת, גם המסכה הזאת אינה מספיק יעילה לשימוש עבור ילדים ומבוגרים עם זקן.

יתר על כך, הבהלה וההתנפלות ההמונית לריכשת מסכות יכולה לגרום למחסור חמור שעלול להשפיע קודם כל על המרפאות ובתי החולים, שם המסכות הכרחיות עבור המטפלים והרופאים.

זאת ועוד, בבתי חולים ברחבי העולם דיווחו על מחסור במלאי של מסכות כמו גם בבתי מרקחת ורשתות הפארם בישראל.

גבר עם מסכה

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו