למה משתמשים בקנאביס רפואי?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

קנאביס הוא צמח בעל סגולות מרפא רבות. בשנים האחרונות מחקרים רבים מצביעים על היכולת של הצמח לטפל בבעיות שונות. הרפואה המודרנית מאמצת את הטיפול שהוא יכול להעניק ומכניסה אותו מהדלת הראשית כתרופה לכל דבר. הכנו לכם מדריך קצר על סוגי השימושים השונים של צמח הקנאביס.

 

מהו צמח הקנאביס?

הקנאביס הוא צמח אשר במשך שנים האדם עשה בו שימושים שונים. תמיד יוחסו לו גם השפעות רפואיות. בקנאביס מספר חומרים פעילים: THC – החומר החזק ביותר בצמח, בעל השפעות פסיכואקטיביות, הוכח כמסייע בכאב ובמצוקה נפשית. CBD – חומר פעיל זה הממתן את הפעולה הפסיכואקטיבית, הוכח כנוגד דלקתיות ומסייע באיחוי שברים.

CBN – החומר הפעיל הזה הוכח כמסייע בשינה ובטיפול במחלות עור. כמו בכל תרופה דרושה התאמה למטופל, כאשר צורכים קנאביס רפואי, הרופא המטפל יכול לבצע מספר בדיקות וניסויים בשביל להתאים עם הזמן את הזן הנכון של הקנאביס למטופל ספציפי.

מהו צמח הקנאביס

איך מקבלים רישיון לקנאביס רפואי

בשביל לקבל רישיון צריך לעבור תהליך מול משרד הבריאות בעזרת רופא מומחה ומאושר להענקת רישיון לשימוש בקנאביס רפואי. בתהליך זה יש להוכיח כי תרופות אחרות לא עזרו ולכן מאפשרים שימוש בקנאביס. לאחר קבלת הרישיון, ניתן לרכוש את הקנאביס בבתי מרקחת מאושרים כדוגמת Green Pharma.

 

הפחתה של כאב

בעולם ידועים כמה גורמים שיכולים להפחית כאב, משככי כאבים אופיואידים, משככי כאבים רגילים וקנאביס. בנוגע למשככי כאבים אופיואדיים הם בעלי חיסרון אחד מאוד גדול המתבטא ביכולתם לגרום להתמכרות חריפה יותר מכל סם אחר. כאשר מדובר במשככי כאבים רגילים, הם פעמים רבות פוגעים פגיעה משמעותית באיברים פנימיים חשובים כמו הכבד או הכליות.

הקנאביס לעומת שני החומרים האחרים, הוא מוצר טבעי לחלוטין שאינו מעורבב בכימיקלים מהונדסים, וכך ההשפעה שלו על איברי הגוף קלה מאוד עד לא קיימת. הוא מאפשר הפחתה של כאב ללא נזק ארוך טווח לגוף.

 

הפחתה של חרדות ומצוקה נפשית

קנאביס הוכח כיעיל כסיוע להפחתה של חרדות ומצוקה נפשית. גם במקרה של התמודדות עם משברים נפשיים, לרפואה יש מספר תרופות שמוצעות למטופלים. עם זאת, אין מחקר שמצביע על קשר ישיר בין התרופות לבין הטיפול במצוקה הנפשית, אלא רק על קשר עקיף.

בכל תרופה כימיקלית ישנן תופעות לוואי ולעיתים היא מלווה בנזק למערכות אחרות בגוף. לא כך הקנאביס – מדובר במוצר טבעי שבאופן מובהק מסוגל להפחית את המצוקה הנפשית.

הפחתה של חרדות ומצוקה נפשית

טיפול בפורט טראומה

אחד התחומים בהם קנאביס הוכח באפקטיבי ברמה גבוהה מאוד הוא טיפול בפוסט טראומה. טראומה יכולה להיגרם מגורמים שונים כגון חוויה צבאית, תאונת דרכים, אלימות ועוד. לרפואה לא ברור מה קורה לגוף שלנו כשאנחנו חווים טראומה, אבל ברור שמשהו קורה ומשתנה. הפוסט טראומה יכולה לגרום למצוקות גדולות, חרדות, קשיים חברתיים ועוד. הקנאביס הוכח כיעיל מאוד בהשפעה שלו על המנגנון של פוסט טראומה.

 

טיפול מלווה לטיפולים אחרים

הקנאביס יכול להוות טיפול מלווה לטיפול קשים אחרים. במקרה של מחלות קשות שדורשות טיפולים כימיים או ניתוחים מורכבים, יעדיפו הרופאים להפחית כאב בעזרת טיפול בקנאביס בכדי לא להעמיס על הגוף עוד כימיקלים. טיפול כזה שגם יכול להשפיע לטובה על המצב הנפשי, עשוי לשפר מאוד את סיכויי ההחלמה.

 

סיכום

קנאביס רפואי יכול להוות טיפול חשוב מאוד למגוון של בעיות, החל מהפחתה של כאב פיזי, טיפול משלים במקרה של מחלות קשות ועד התמודדות עם קשיים נפשיים. זאת היא תרופה ודרך טיפול שנכנסות אט אט לתוך המיינסטרים של הטיפול הרפואי ויתכן שיספקו לכם את המענה החסר.

למה משתמשים בקנאביס רפואי

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו