כמה מדוייק מכשיר א.ק.ג ?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

רישום הפעילות החשמלית של הלב הנה הכרחית מאוד ולפעמים ישנה חשיבות רבה לביצוע מסוג זה.

בדיקות אק"ג הנן הכרחיות לפעמים ולא סתם הרופא שלנו שולח אותנו לבצע אותן וזה מכיוון שהבדיקות הללו יכולות לפעמים להציל חיים ולעזור לנו לשמור

על עצמנו.

אז מה זה בעצם בדיקת א.ק.ג? למה אנחנו צריכים אותה? מה זה המכשיר שמבצע את הבדיקה וכמה הוא באמת מדויק?

 

אז מה זה א.ק.ג בכלל?

בואו נתחיל מכך שא.ק.ג מהווים ראשי תיבות של רשמת לב חשמלית. מדובר בעצם בפלט הרישום של הפעילות החשמלית של הלב וזה מתבצע בעזרת מכשיר הנקרא קרדיוגרף. המתח החשמלי שנוצר על ידי המערכת ההפעלה וההולכה החשמלית של הלב הוא נמדד מפני העור בנקודות שונות באמצעות אלקטרודות, והוא נרשם על סרט נייר או על צד מחשב לאורך זמן מוגדר. הבדיקה היא בדיקה של הפעילות החשמלית של הלב, והיא לא מהווה בדיקה פולשנית בכלל והיא נפוצה מאוד בבתי חולים ואפילו במרפאות הקטנות שאנחנו מבקרים בהן של קופות החולים. התוצאות של הבדיקה מספקות מידע חשוב מאוד על אותו מצב פיזיולוגי של הלב הן במנוחה והן במאמץ והבדיקות הללו יכולות לתת לנו מידע חיוני על בעיות שקשורות ללב במידה והן מתקיימות.

 

כיצד עובד מכשיר הא.ק.ג?

הקרדיוגרף בעצם מודד את השינויים החשמליים הזעירים שחלים על העור בעקבות הפעילות החשמלית של הלב עם כל פעימה. איך זה עובד? מחברים את האלקטרודות במקומות שונים בגוף בכדי לבדוק את אותם שינויים חשמליים. את האלקטרודות ניתן לחבר בזרוע שמאל, זרוע ימין, רגל שמאל ורגל ימין ובכך לייצר משולש במישור חזיתי של הגוף אשר הצלעות של המשולש מגדירות את כיוון חיבורי הגפיים. פעם היינו רואים את האלקטרודות בכתף שמאל , כתף ימין ועצם החיק אך מסיבות רפואיות השתנתה שיטת החיבור.

 

אז כמה מדויק המכשיר?

חשוב להבין שמדובר במכשיר בעל אחוזי דיוק גבוהים להפליא ובכדי לקבל את הרישום המדויק ביותר על מי שמבצע את הבדיקה הזו כלפיכם להצמיד בצורה נכונה את אותן האלקטרודות לעור. לכל מכשיר ישנה שיטת הצמדה אחרת אבל לרוב נראה את ההצמדה לגפיים עם מצבטים מיוחדים ולחזה באמצעות מדקות או רצועות ואפילו ואקום.

לכן המיתוס של חוסר הדיוק בבדיקות א.ק.ג הוא באמת מיתוס ואינו מהווה אמת. כמו בכל דבר, ישנן בדיקות יקרות עוד יותר שמדויקות עוד יותר אבל הן מדובר בבדיקה שאינה מדויקת כשלעצמה, הבדיקה מדווחת בדיוק מה קורה עם הלב שלנו ויכולה לספר לנו על כל הבעיות שאנחנו יכולים לדמיין בלב. אז אם נשלחתם לבצע בדיקת א.ק.ג אל חשש ואתם יכולים לקרוא עוד פרטים בכתובת שלנו: https://met.co.il , מזמינים אתכם להכנס ולקבל עוד פרטים.

 

מודד לחץ

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו