5 טיפולים מהרפואה הסינית שיעזרו לכם להתמודד עם כאב

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

ברפואה הסינית ישנם מספר דרכים להתמודד עם כאב, בין עם בעזרת צמחי מרפא, שיטות מדיטציה, המלצות תזונה, והליכים טיפוליים למיניהם.

בכל שיטה טיפול תמיד תיבחן זרימת האנרגיה בגוף, מכיוון שלפי הרפואה הסינית כאב הוא תוצאה של חוסר, עודף או חסימה של אנרגיה.

 

תיאורית המרידיאנים

לפי הרפואה הסינית ישנם 12 ערוצי אנרגיה הזורמים בגוף הנקראים מרידיאנים. כאב יכול להיווצר כאשר יש חסימה באחד או יותר מהמרידיאנים, שעלולים להיווצר עקב מספר גורמים. תיאוריה זו היא אחת מרבות בעולם הרפואה הסינית, למידע נוסף מומלץ לפנות לאתר של ז'ונגיה, פורטל הרפואה הסינית בישראל.

 

  • גורמים חיצוניים

אירועים כמו פציעה, שחיקה ממאמץ יתר, זקנה, חוסר פעילות גופנית, וכדומה.

 

  • גורמים פנימיים

מצבים נפשיים כמו דכאון, חרדה, או לחץ. בנוסף הדחקה, במיוחד בהקשר של רגשות שליליים.

 

  • גורמים אקלימיים

חום או קור קיצוניים, בנוסף לחות או חשיפה לרוחות.

 

שיטות טיפול

  1. כוסות רוח

בטיפול עם כוסות רוח מניחים כוסות חמות לאורך האזור הפגוע או הכואב וחום הכוסות יוצרות וואקום. הכוסות נצמדות לגוף ומושכות אותו לתוכן וכך מגבירות את זרימת האנרגיה והדם באזור הפגוע.

 

  1. טווניא

סוג של עיסוי סיני המתמקד במעבר לאורך המרידיאנים ושחרור החסימות ובכך מפיג כאבים. בעזרת השיטה הפיזיותרפית הזו ערוצי האנרגיה נפתחים ומביאים להרגעת כאבים ואיזון בין גוף לנפש וכך האפקטיביות נשמרת לאורך זמן.

 

  1. דיקור סיני

שחרור תקיעות בערוצי המרידיאנים על ידי החדרת מחטים דקות במיוחד לנקודות ספציפיות, וכך יצירת גירוי וויסות זרימת האנרגיה והדם המאפשר הקלה בכאבים וריפוי עצמי של הגוף.

הדיקור הסיני נחקר רבות ונמצא קשר ישר בין שימוש במחטים לשחרור אנדורפינים על ידי הגוף המשמשים כמשככי כאבים.

 

  1. מוקסה

עשוי מצמח הלענה, משמעות המילה מוקסה היא צמח בערה. את המוקסה מניחים לאורך ערוצי המרידיאנים וספציפית האזור הפגוע. השימוש במוקסה יכול להוות טיפול תומך לדיקור או לעמוד כטיפול בפני עצמו.

פעולת שריפת הצמח מנטרל קור ובכך גורם להרפיה באזור הפגוע.

 

  1. שימוש מותאם בצמחי מרפא

כאשר מגיעים לטיפול בכאב בשיטת צמחי מרפא המטפל יעשה אבחון של סוג ומיקום הכאב ויתאים צמחי מרפא שיקלו על הכאבים באופן פרטני כדי להקל על הכאבים לשפר את היכולת של הגוף לרפא את עצמו.

 

לסיכום

הרפואה הסינית זכתה בעשור האחרון ליותר יחס וקבלה מהקהילה המדעית המערבית ורוב שיטות הטיפול נמצאו כיעילים אמפירית. נהיה יותר ויותר נפוץ לפנות לשיטות טיפול מהרפואה הסינית, במיוחד כשרפואה מסורתית אינה מניבה תוצאות.

כאמור לפי הגישה כאבים נובעים מחסימות בערוצי האנרגיה של הגוף, ולכן טכניקות הטיפול מתרכזות בשחרור הסתימות בשיטות שונות. אלמנט נוסף של טיפול בכאבים לפי הרפואה הסינית הוא עידוד הגוף לריפוי עצמי, כלומר האפקט המשני של טיפול בכאבים הוא שימור זרימה רציפה של אנרגיה.

מחטים בעור

 

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו