אתם סובלים ממחלה? גלו האם מגיע לכם פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

אתם סובלים ממחלה קשה? זהו בוודאי אתגר עצום. בין טיפולים רפואיים, תופעות לוואי קשות והתמודדות נפשית, ייתכן שאתם מוצאים עצמכם נאבקים גם בקשיים כלכליים. רבים אינם מודעים לכך שייתכן ומגיע להם פטור ממס הכנסה, שיכול להקל לפחות על המצב הכלכלי. גלו האם מגיע לכם פטור ממס הכנסה.

 

המחלות שבגינן ניתן לקבל פטור ממס הכנסה

ניתן להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה על מחלה אחת עם אחוזי נכות של 40%, כאשר דרגת הנכות הכללית המשוקללת היא 90% ומעלה. להלן רשימת המחלות המזכות מפטור:

  • מחלות קלות ואוטואימוניות – COPD, סוכרת. מחלות לב, חוסר איזון בלחץ הדם, השמנת יתר, דום נשימתי, צליאק, קרוהן ועוד. מחלות אלו משפיעות גם על תפקודים אחרים. לכן, אם למשל אתה סובל מסוכרת והמחלה משפיעה גם על תפקודי בלוטת התריס, על הכליות, שומנים בדם או לחץ דם גבוה, ייתכן שהשקלול של כל התופעות הנובעות ממחלת הסוכרת יהיה 90%.
  • מחלות סופניות – מחלות כמו סרטן, איידס, עיוורון, פרקינסון ואלצהיימר אוטומטית מזכות ב-100% נכות.
  • מחלות כרוניות – אסתמה, ניוון שרירים, טרשת נפוצה, סיסטיק פיברוביס, אפליפסיה ועוד מזכאות בדרגת נכות גבוהה בהתאם למצבו של החולה.

המחלות שבגינן ניתן לקבל פטור ממס הכנסה

כיצד נקבעת דרגת הנכות?

דרגת נכות, בין אם מדובר על מחלה או מום מולד ובין אם על תאונה, נקבעת בוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי עם רופאים מומחים בתחום הנוגע לליקויים. ניתן להגיש בקשה לקביעת דרגת נכות דרך האתר של הביטוח הלאומי בצירוף מסמכים רפואיים ולהגיע לוועדה ביום בו היא נקבעת.

הוועדה תעיין בתיק הרפואי, תיערך בדיקה פיזית והרופאים ישאלו שאלות. לאחר מכן, הוועדה תשקלל את הליקויים בהתאם לספר אחוזי הנכות של הביטוח הלאומי ותישלח הודעה באזור האישי באתר הביטוח הלאומי ומכתב בדואר. על מנת לקבל קצבה חודשית מהביטוח הלאומי, יש להוכיח אי כושר השתכרות בוועדה נוספת בביטוח הלאומי.

 

האם דרגת נכות מספיקה על מנת לקבל פטור ממס הכנסה?

כן. כשמדובר על דרגת נכות הכוונה היא לאחוזי נכות כללית ולא על דרגת כושר השתכרות. לכן, עבור פטור ממס הכנסה יש להגיש טופס בקשה בצירוף הפרוטוקול של הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי ותלושי שכר או תיאומי מס במידה ויש יותר מעבודה אחת. יתרה מכך, ניתן לתבוע את הפטור 6 שנים אחורה. יחד עם זאת, חשוב לדעת שדרגת הנכות צריכה להיות לפרק זמן של חצי שנה ומעלה.

האם דרגת נכות מספיקה על מנת לקבל פטור ממס הכנסה

האם יש הטבות מס גם לאנשים חולים שאינם מסוגלים לעבוד?

במקרים בהם יש אי כושר עבודה עקב הנכות ולא ניתן לנצל את הטבת הפטור, בן או בת הזוג יוכלו לקבל נקודות זיכוי במס. גם אדם שהיה זכאי רטרואקטיבית להחזרי מס ונפטר, יורשיו יקבלו את ההחזר.

לסיכום, אל תהססו ובדקו אם מגיע לכם פטור ממס הכנסה.

אתם סובלים ממחלה גלו האם מגיע לכם פטור ממס הכנסה

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו