התפתחות אישית בעזרת NLP

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

להלן 7 שלבים להתפתחות אישית ולזיהוי ולשינוי של דפוסי חשיבה, שיאפשרו לכם ללמד את המוח שלכם לאמץ צורת חשיבה חיובית יותר, אשר תקדם אתכם

לעבר השגת מטרותיכם במגוון תחומים בחיים:

 

שלב 1: פיתוח מודעות

המוטיבציה לשינוי מתחילה בתחושה שאיננו מגשימים את מלוא הפוטנציאל שלנו לפחות בתחום אחד של חיינו. מודעות זו היא שמובילה אותנו להכיר בכך שיש לבצע התאמות ושינויים בצורת החשיבה שלנו או בפן מעשי כלשהו בחיינו. עוד לפני שנוכל לשים את האצבע על המקור הספציפי של אי הנוחות הפנימית, נוכל להרגיש את זה ברמה מסוימת. ניתן לקבל מודעות רבה על תחומים שונים בהתפתחות אישית באתר של סטרונגר – כאן.

 

שלב 2: גילוי

שלב הגילוי הוא המקום בו המוח המודע שלנו מאתר את המקור העיקרי לתחושת אי הנוחות שאנו חווים, ואנחנו נעשים מודעים יותר לנוכחותה. בשלב זה אנו עלולים לחוות התנגדות מסוימת מצד האגו שלנו. בהקשר זה מן הראוי להכיר בכך שהאגו האנושי מחפש לעתים קרובות מקלט בהכחשה, שם הוא מעמיד פנים כי אי הנוחות שלנו למעשה נובעת ממקור חיצוני בניגוד לזה הפנימי. עם זאת, על מנת ששינוי אישי יוכל להתרחש מעבר לשלב זה, חיוני שנקבל את העובדה שמקור אי הנוחות שלנו נמצא בתוכנו וכי הוא נתון לשליטתנו לחלוטין.

 

שלב 3: לקיחת אחריות

על מנת לחוות התפתחות אישית בחיינו, עלינו לקחת את האחריות הבלעדית לחוסר הנוחות שאנו חווים ולהכיר באופן מלא בכך שמקור הבעיה או הבעיות שלנו הוא פנימי ולא חיצוני. בשלב זה אנו מכירים במודע בכך שדפוסי החשיבה שלנו, חוסר העקביות הרגשית, הרגלי החיים, התפיסה, האמונות המגבילות או ההיגיון הלקוי שאימצנו, הם אלה שצריך לתקן, ולא את נסיבות חיינו. לקיחת אחריות פירושה אם כן, להכיר בכך שאנו בעלי השליטה הבלעדית לגבי האופן בו אנו בוחרים להגיב כלפי נסיבות ו / או מצבים שונים שאנו נקלעים אליהם במהלך חיינו. הכוח האמיתי ותחושת השליטה שלנו על מהלך חיינו, נובעת מלקיחת אחריות וקבלת בעלות מלאה על כל מצב נתון הנקרה בדרכנו.

 

שלב 4: חשיפה

בשלב זה של תהליך השינוי, אנו מרחיבים את ההתבוננות שלנו על מנת לזהות את ההרגל או הגישה שהפסיקו לשרת אותנו. זה יכול להיות תהליך מאתגר מסיבות רבות. ראשית, משום שההיגיון על פי רוב אינו משמש אותנו כשמדובר על תבניות חשיבה והתנהגויות שאנו מאמצים כדרך לתת מענה לצורך רגשי, ושנית, משום שאנו נוטים להניח כי אמונותינו הן אמיתות אוניברסליות ולכן אנו מחפשים באופן עקבי דרכים להצדיק אותן. ברגע שנכיר בכך שלמעשה הוגבלנו על ידי רעיון מסוים, אז יהיו לנו גם הרציונל וגם הרגש שתומכים ברצוננו לשינוי.

 

שלב 5: כוונה

זהו סף השינוי האישי. לאחר שזיהינו אמונה (או דפוס התנהגות) ישן, וכעת יש לנו את המוטיבציה להחליף אותה במשהו שימושי יותר עבורנו, לרוב נהיה מוכנים להתרחק מתבניות החשיבה הישנות וההרגלים הקודמים שלנו ולאמץ חדשים תחתיהם. עם ההגעה לשלב זה בתהליך השינוי, קל יחסית לזהות מה המצב הרצוי עבורנו (לאן אנחנו שואפים להגיע בחיינו). אותו תהליך התבוננות שחשף את מקור האי נוחות הראשונית שלנו, יגלה לנו כעת את המטרה הסופית של העתיד האידיאלי שלנו. בשלב זה, עלינו לאמץ חשיבה פרו אקטיבית ולגבש את תכנית הפעולה שתוביל אותנו אל השינוי המיוחל.

 

שלב 6: פעולה

נקיטת פעולה עקבית היא האמצעי היחיד שבאמצעותו אדם יכול להשיג תוצאות בזמן אמת. אם לא ננקוט פעולה, שום דבר לא ישתנה ואי הנוחות שהמציאות הנוכחית שלנו מעוררת בנו, רק תלך ותתעצם בגלל המודעות הגדולה שלנו אליה כעת. נקיטת פעולה דורשת מאיתנו לשחרר פחדים, עכבות ואמונות מגבילות, ולקבל את חוסר הוודאות שמגיע עם היציאה מאזור הנוחות בדרך לעבר המקום בו אנו יכולים לממש את עצמנו.

 

שלב 7: אינטגרציה

זהו השלב האחרון בתהליך ההתפתחות האישית אשר במסגרתו אנו מטמיעים את השינויים הרצויים לנו בחיינו. עכשיו כשאתם מודעים לכך שקיימת דרך פעולה שמאפשרת לכם להגשים את היעד שהגדרתם לעצמכם, ושיחררתם לא זה מכבר את האמונות ודפוסי ההתנהגות שלא שירתו אתכם יותר, תוכלו להחליף אותם בהרגלים בריאים ומועילים יותר, באופן קבוע, שיאפשר לכם להשיג את יעדיכם גם בטווח הרחוק יותר.

 

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו