השלבים השונים של שחיקה בזוגיות: סימני אזהרה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

לצערנו, אנו שומעים לאחרונה על זוגות רבים שחווים שחיקה בזוגיות מבלי שהם בכלל שמים לב לעניין. חשוב להדגיש כי לא מדובר רק בזוגות בעלי וותק רב שנים, אלא גם בזוגות טריים יחסית, שהכירו לפני כמה שנים בודדות. מצב זה גרם לנו להבין כי עלינו להוציא מדריך מקיף שיציג בפני כל דורש את השלבים השונים של שחיקה בזוגיות.

כך כולם יוכלו לדעת מה הם סימני האזהרה ואיך אפשר להתמודד אתם כדי להביא לשינוי. הישארו אתנו ותהיו בטוחים שיש לכם את כל המידע והכלים בנושא.

 

השלב ה – 1 לשחיקה בזוגיות: ריבים מרובים

מי שחווים הליך ראשוני של שחיקה בזוגיות, עשויים למצוא את עצמם רבים באופן תדיר. ראוי לציין כי מדובר בריבים על נושאים חיוניים שבני הזוג לא מצליחים להגיע לפתרון. כלומר, כל אחד מבני הזוג מרוכז בדעה שלו ובטוח כי הצד השני לא מבין אותו. מי שיש להם את הכלים הנכונים להתמודדות, יכולים להתנהל באופן נכון אל מול ריבים שכאלה. אחרים, שאין להם את הכלים הדרושים, עשויים להגיע אל השלב השני מבלי לשים לב לכך.

שְׁחִיקָה

השלב ה – 2 לשחיקה בזוגיות: חוסר תקשורת ומגע

השלב השני שמביא לא פעם למצב של שחיקה בזוגיות הוא חוסר תקשורת וחוסר במגע. בני הזוג עלולים להגיע למצב שבו הם מעדיפים שלא לשוחח אחד עם השני. כך הם בעצם יכולים להימנע מהריבים ומתחושת תסכול. מי שחווים את המצב הזה מוצאים את עצמם לא פעם, משוחחים עם בן או בת הזוג על דברים הכרחיים בלבד, למשל:

  • איסוף של הילדים מהמסגרות
  • בירור אודות שעת ההגעה לבית כדי לסייע בארגון הילדים
  • בקשה ללקיחת אחריות על ניקיון, סידור הבית וכו'

 

השלב ה – 3 לשחיקה בזוגיות: חיפוש אחר פרטנרים אחרים

בשלב השלישי, אחד מבני הזוג (או שניהם) עשויים להגיע למצב שבו הם תרים אחר פרטנר אחר. כלומר, בן או בת זוג שיעניקו את החום, המגע והאוזן הקשבת שחסרים כל כך. מי שעוברים הליך של ייעוץ זוגי עשויים להגיע לתובנות ולהבין איך להתמודד נכון עם מצב שכזה. כך שהסיכוי לחפש פרטנר חלופי יורד באופן משמעותי.

שְׁחִיקָה

חוויתם את אחד או יותר מהשלבים שלעיל? הנה הדרך הנכונה להתמודד עם המצב

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם שחיקה בזוגיות היא באמצעות יצירת קשר עם יועץ זוגי מומלץ. כך ניתן יהיה לשוחח על כל הקשיים ולהתמודד עמם על הצד הטוב ביותר. בנוסף לכך, מי שמגיעים לטיפול שכזה יוכלו לקבל את כל הכלים הדרושים שיסייעו להם לצאת מהמצב העגום.

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מה הם השלבים השונים שבאים לידי ביטוי בהליך של שחיקה בזוגיות. בשלב זה יש בידיכם את כל האינפורמציה הדרושה, כך שנותר לנו לאחל לכם שתהיו בזוגיות טובה.

סימני אזהרה

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו