הכל על הפלה טבעית

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

הפלה טבעית היא מצב שבו ההריון מפסיק בצורה טבעית עד השבוע ה – 20 לעובר. מדובר בתופעה שכיחה יחסית וניתן לראותה ב15-20% מההריונות. רוב ההפלות הטבעיות מתרחשות לרוב עד השבוע ה-12. בין הסיבות להפלה טבעית ניתן לראות: היעדר דופק, התפתחות לא תקינה של העובר, חוסר בחמצן לעובר, בעיות בקרישת הדם אשר גורמות באופן ישיר לחסימת אספקת הדם לעובר.

 

איך אנו יכולים לזהות הפלה טבעית?

אחד מהסימנים המעידים על תחילת של הפלה טבעית הוא דימום ואגינלי. אך עם זאת עלינו לזכור שדימום וגינאלי הוא גם תופעה שכיחה הניתן לראותה בשליש הראשון של ההריון. עלינו להתייחס למספר תסמינים נוספים ולהיעזר ברופא במידת הצורך.

במקרה של: כאבים המדמים כאבי מחזור, כאבים כרונים באזור הגב התחתון, הפרשות שלא נראו לפני, התכווצויות מרובות בבטן התחתונה ודימומים מעבר לשבוע השלישי.

עובר

 

הפלה טבעית – סוגי הפלות

הפלה מאיימת – כשמה כן היא, פה אנו מדברים על הפלה שבאה לבשר על החשש להפלה. ניתן לראות בהפלה מאיימת דימום ואגינלי והרגשה של התכווצות באזור הבטן התחתונה. דימום ואגינלי שכיח במיוחד בשליש הראשון של ההריון, אך עם זאת אנו ממליצים להתייעץ עם רופא המלווה את תהליך ההיריון שלך.

 

הפלה שלמה – פה מדובר בהפלה טבעית, התוכן ההריוני יוצא בשלמותו. כאשר אנו מדברים על הפלה שלמה אין צורך בהתערבות כירורגית, ניתן לבצע מעקב אצל הגניקולוג אשר כולל בדיקות דם ואולטרסאונד.

 

הפלה חלקית – הפלה חלקית בשונה מהפלה שלמה מדברת על הפסקה של ההריון ללא יציאת תכולת ההריון בשלמותו. במצב כזה אנו צריכים התערבות רפואית על מנת להשלים את תהליך ההפלה. ניתן להשלים את תהליך ההפלה באמצעות שאיבה בחדר ניתוח.

 

הפלה נדחית – במקרים של הפלה נדחית ניתן לראות את ההריון נפסק אך עם זאת שק ההיריון עד נשאר. לעיתים הפלה זו לא מלווה בתסמינים ונשים רבות כלל לא יודעות שהן עוברות תהליך של הפלה נדחית. לרוב מגלים על הפלה נדחית באמצעות אולטרסאונד – יש צורך בהתערבות רפואית.

 

הפלה בלתי נמנעת – כאן מדובר על מצב בו יש דימום תוך-רחמי עוד לפני סוף השבוע ה – 20 להריון. בנוסף ניתן לראות פתיחה בצוואר הרחם המאופיינת בכאבי בטן. לרוב, מצב של דימום תוך רחמי בזמן כזה בהריון יסתיים בהפלה.

 

האם ניתן למנוע הפלה טבעית?

לצערנו אין שום תרופת קסם שתבטיח לך למנוע הפלה טבעית. אך עם זאת על מנת שתגדילי את הסיכוים לעבור הריון בריא יותר לך ולעובר אנו ממליצים: לא לעשן, לא לשתות אלכוהול ויין, לשמור על תזונה נכונה ומאוזנת, לבצע אימון אירובי במהלך השבוע – גם ישפר פלאים את המצב רוח שלך וגם בריא לך ולעובר. בנוסף היינו מציעים להמנע מלחצים מיותרים.

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו