מהן ההטבות והזכויות המגיעות להורה לילד עם מוגבלות?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

לאחר הגילוי, העיכול, האבחון וההתמודדות עם שלל גורמים בירוקרטיים, הגיע זמנכם לדעת מה הן ההטבות והזכויות המגיעות לכל הורה שילדו אובחן עם מוגבלות. לא תמיד אנחנו יודעים למי לפנות, איך לבצע את הפנייה ובכלל מה מגיע לנו. במאמר זה אספנו לכם את כל המידע הרלוונטי.

 

מה מגיע?

מדינת ישראל מנסה להקל על אותם הורים עם טיפולים רפואיים, מימון ציוד רפואי, מימון טיפול נפשי, פטור ממס רכישת דירה ועוד. את כל ההליכים האלה יש לבצע מול הגורמים האזוריים והמשרדים הממשלתיים האחראים על הנושאים השונים ויש להגיש טפסים שונים לכל גורם. ההמלצה שלנו היא לצרף כמובן את האבחון ועוד כמה ביקורות על ידי רופאים, על מנת שהגורמים יבינו את המצב הכולל בו ההורים נמצאים.

 

עזרה בדיור

הורים לילדים שניידותם או תפוקדם מוגבל בשל מחלה וזקוקים לדירה מיוחדת יכולים לקבל ממשרד הבינוי והשיכון סיוע כספי עבור התאמת דירה. את הבקשה יש להגיש באמצעות עובדת סוציאלית במחלקה למחלות ממושכות במשרד הבריאות.

 

אם אתם זכאים לדיור ציבורי

יש לפנות ישירות למשרד הבינוי והשיכון עבור קבלת מימון מלא להתאמת הדירה עבור הילד. אם אין דירה מתאימה, יש לאתר לבד "דירת נכסי רכישה", דירה מותאמת שתירכש עבורכם על ידי משרד הבינוי והשיכון.

 

טיפולים רפואיים

הורים לילדים עם אוטיזם זכאים לפטור מתשלום עבור תרופות בסל הבריאות ועבור מזון תרופתי אם הם עוברים תקרת סכום שנקבעה עבורה. גובה התקרה משתנה בהתאם לכל מקרה וכל קופה. בנוסף, קיים פטור לתשלום השתתפות עצמית עבור שירותים רפואיים בקופה כמו פסיכיאטרים, פיזיותרפיסטים ועוד.

 

מימון ציוד רפואי

ילדים זכאים למימון מלא של מכשירי ניידות כגון כסא גלגלים עד גיל 18 ולעמידונים עד גיל 21. משרד הבריאות מממן עד 75% מהסכום במכשירי הליכה, נעליים רפואיות ותותבות גפיים. וגם במימון של עד 75% מעלות מכשירי השיקום כמו מכשירי ראייה, שמיעה ועוד. ילדים עד גיל 18 זכאים גם למימון מלא של מכשירי תקשורת חלופית, לדוגמת מערכות טכנולוגיות המאפשרות שימוש גם לבעלי נכויות ולקויות.

 

מימון טיפול רגשי ונפשי

במצב של חשש למצוקתו הנפשית של הילד, יש לפנות לרופא הילדים המטפל כדי לקבל הפנייה לטיפול פסיכולוגי. בנוסף ישנן הדרכות להורים לילד במרפאות הקופה או מרפאות חיצוניות אליהן ניתן לקבל טופס 17.

 

הטבות במס הכנסה, תשלומים ועוד

הורה שהילד שלו מוגדר כ-"נטול יכולת", זכאי ל-2 נקודות זיכוי שנתיות ממס הכנסה. במקרים מסוימים ניתן לקבל פטור ממס במשיכת כספים מקופת גמל. בנוסף, הורים לילד המקבל קצבת נכות, זכאים להנחה בתשלומי הארנונה, החשמל והמים. זאת לאחר הגשת בקשה מול העירייה והמשרדים המקומיים והצגת המסמכים הרלוונטיים על פי בקשתם. כמו כן, מי שהוצאותיו גבוהות במיוחד בעקבות טיפולים רפואיים ואינו זכאי להנחה, עדיין יכול להגיש בקשה להנחה בארנונה מהרשות המקומית.

מוגבלות של ילד

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו