האם השתלת שיער נחשבת כפרוצדורה רפואית מורכבת

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

תופעת ההתקרחות הופכת רווחת יותר ויותר בקרב גברים בשנים האחרונות.

אם פעם היה מדובר בתופעה שרווחת בקרב גברים מבוגרים בלבד, שינוי אורחות החיים הופכת את ההתקרחות הגברית לתופעה הנפוצה יותר ויותר בקרב

צעירים.

כיום, מלבד תכשירים ותרופות לעיכוב נשירת השיער, ישנו הפתרון הקל והנפוץ להשתלת שיער.

בפסקאות הקרובות נבחן את יתרונותיו ונציג אספקטים עליהם יש לתת את הדעת לפני ביצועו.

 

מידע כללי על השתלות שיער

השתלת שיער נעשית כדי להוסיף שיער לאזור בראש בו השיער דליל או מקריח. השתלת השיער מתבצעת על ידי לקיחת שיער מחלקים בקרקפת בהם יש שיער עבר ועשיר יותר והשתלתו לחלק המקריח או הדליל בקרקפת. ברחבי העולם כ-50% מהנשים ו-60% מהגברים חווים צורה כלשהי של נשירת שיער. אנשים משתמשים פעמים רבות בתכשירים מקומיים דוגמת מינוקסידיל כדי לעכב את התהליכים הללו. השתלת השיער הראשונה בוצעה בשנת 1939 ביפן כאשר ההליך כלל השתלת של שיערות בודדות. עם הזמן כמובן, יחד עם התפתחות הרפואה המודרנית, המנתחים החלו להשתמש במיני שתלים ומיקרו שתלים כדי למזער את מראה השיער המושתל בקרקפת.

 

איך זה עובד?

השתלות שיער בדרך כלל מובילות לתוצאות חיוביות ולשיפור ניכר במראה של המושתל. יש כמה גורמים אותם צריך לקחת בחשבון. ראשית, השיער במקום ממנו נלקח השיער יצמח בחזרה בין 10-80% בתוך כ-3-4 חודשים. בנוסף, כמו כל שיער אחר, גם שיער מושתל ידלל עם הזמן. זהו תהליך טבעי. כמו כן, אנשים עם זקיקי שיער רדומים (שאינם צומחים מחוץ לקרקפת) בדרך כלל יעברו השתלות שיער פחות מוצלחות. מעבר לכך, יש לקחת בחשבון כי במצבים מסוימים השתלת שיער לא תביא לפתרון הבעיה. הקרחה או הדללות שיער באופן טבעי, או איבוד שיער עקב פציעה הם מצבים בהם ניתן לטפל בהצלחה גדולה. נוסף על כן, היות שהשתלת שיער מתבצעת על ידי לקיחת שיער קיים מחלק אחר בקרקפת, אנשים עם דילול נרחב של שיער עקב כימותרפיה או תרופות אחרות, או לחילופין בשל פציעות נרחבות יתקשו בהליך.

 

האם זה כואב?

כמעט כמו כל הליך רפואי המבוצע כיום, השתלת שיער איננה כרוכה בכאב. לפני תחילת ההשתלה, מבצע הטיפול יחטא את האזורים הרלוונטיים ויאלחש אותו באמצעות הרדמה מקומית. בנוסף, ניתן גם לבקש חומרי הרדמה כדי להישאר ישן לקראת ובמהלך ביצוע ההליך.

 

החלמה

לאחר ביצוע הפרוצדורה, מבצע ההליך מסיר בזהירות את התחבושות. האזור עשוי להיות מעט נפוח. סביר להניח כי יורגש כאב באזור המנותח במהלך הימים שלאחר ביצועו. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון, לא מדובר בפרוצדורה רפואית מסובכת או כזו הכרוכה בכאב חזק מידי לאחר ביצועה. לכן, שימוש במשככי כאבים סטנדרטיים מסייעת למרבית המטופלים. לאור האמור, אם אתם מרגישים קושי בהדללות השיער שלכם, נכון יהיה שתשקלו ביצוע השתלת שיער.

דוגמן

 

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו