האם בדיקת PCR לפני טיסה עדיין נחוצה?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

מגיפת הקורונה הרגילה אותנו לחוקים חדשים, בדיקת – PCR לפני העלייה למטוס הייתה דבר חדש, לאחר מכן טריוויאלי וככל שעובר הזמן משתנות ההנחיות – ועלינו לשנות את דרכי הפעולה איתן. האם בדיקת – PCR עדיין נחוצה לפני העלייה למטוס? במאמר זה נעשה לכם סדר בנושא.

 

סוגי בדיקות הקורונה הקיימות

ישנם – 2 סוגים של בדיקות לאבחון קורונה שתקפות מבחינה רפואית.

  1. בדיקת – PCR לפני טיסה הינה הסוג הראשון של הבדיקה. בדיקה זו, הינה בדיקה לאבחון מי שנדבק בנגיף הקורונה והיא מדויקת יותר ביחס לשאר הבדיקות (אנטיגן מפוקחת, אנטיגן ביתית). תוצאות בדיקה זו צפויות להגיע עד – 48 שעות לאחר שנלקחה הדגימה מהמטופל. בזמנים בהם יש עומס ואנשים רבים הולכים להיבדק, היו מקרים בהם תוצאות הבדיקה לקחו זמן רב מכך.
  2. בדיקת אנטיגן לפני טיסה הינה הסוג השני של הבדיקה. בדיקה זו, הינה בדיקה לאבחון מי שנדבק בנגיף הקורונה והיא נחשבת למדויקת פחות מבדיקת ה – PCR. בדיקה זו מאפשרת זיהוי מהיר של הנגיף מכיוון שאינה נשלחת למעבדה.

יש לסייג את הסוג השני של הבדיקה בכך שגם הוא מחולק ל – 2 סוגים, אנטיגן מפוקח ואנטיגן ביתי. הסוג המפוקח נקרא גם אנטיגן מוסדי, הוא למעשה בדיקה מהירה הנעשית על ידי דוגמים מוסמכים ומקצועיים באחת מיני התחנות המורשות הקיימות ברחבי הארץ. תוצאה לבדיקה זו, בשל היותה מהירה מתקבלת בין – 15 ל – 30 דקות לאחר לקיחת הדגימה.

אנטיגן ביתי לעומת זאת, הינה בדיקה שניתן לקנות בבתי המרקחת השונים ולבצע באופן עצמאי בביתכם. בדיקה זו איננה נרשמת בשום מקום, אל מול בדיקות ה – PCR והאנטיגן. בדיקות אלו נרשמות במערכות הממוחשבות של משרד הבריאות. היתרון של רישום זה, הינו בהכרת משרד הבריאות במקרה של תוצאה חיובית וקבלת תעודת מחלים באופן רשמי. בדיקה ביתית, איננה משמשת כהוכחה לאימות האדם כחולה ולאחר מכן כמחלים.

 

מה עליי לעשות לפני הטיסה?

כיום, ההנחיות קובעות כי לפני טיסה לחו"ל לא בהכרח חובה לבצע בדיקת – PCR. יש לבדוק טרם הטיסה את ההנחיות במדינת היעד אליה אתם טסים. במידה והינכם צריכים לבצע בדיקה זו, עליכם לבצע אותה רק במידה והמעבדה בה נבדקתם מאושרת על ידי משרד הבריאות. בדיקות שיבוצעו באופן שונה אינן תקפות לצורך יציאה מהארץ לחו"ל. יש לוודא האם הדרישה במדינת היעד הינה לבדיקת – PCR או שגם בדיקת אנטיגן יכולה להספיק. בדיקת אנטיגן הינה בדיקה מהירה וזולה יותר, אך לא בכל המדינות עונה על הדרישה.

 

לסיכום

ההנחיות ביחס לבדיקות קורונה לפני טיסה ביציאה או בחזרה לארץ משתנות לעיתים תכופות. מומלץ להתעדכן ולוודא את ההנחיות הרלוונטיות אליכם לפחות – 72 שעות טרם מועד הטיסה, כדי שבמידה ותצטרכו לבצע בדיקת – PCR תוכלו להבטיח את תוקפה ואת קבלת התשובה.

ציוד לבדיקה

 

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו