האם דיכאון נחשב כמחלה כרונית

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

המילה "דיכאון" מוכרת לכולנו, ובדרך כלל השימוש בה נעשה כמילה נרדפת או הקצנה של תחושות עצבות.

עם זאת, ישנו הבדל גדול בין דיכאון כהפרעה נפשית לבין המשמעות אותה לרוב יוצקים למילה זו.

דיכאון היא מחלה לכל דבר, לה קיימים ביטויים רגשיים ופיזיים.

דיכאון עלול לבוא לידי ביטוי בצורות שונות, כולל עצבות, ירידה בחשק המיני, חוסר אנרגיה, הפרעות שינה וחוסר תיאבון.

 

ממה נגרם דיכאון?

לדיכאון אין גורם אחד ספציפי, ולרוב הוא מתרחש כתוצאה של שילוב בין מספר גורמים:

גנטיקה:

דיכאון עלול לעבור בתורשה, כאשר אם לאדם יש בני משפחה שסבלו מדיכאון סיכויי לסבול ממחלה זו עולים.

 

הורמונים:

התפתחות דיכאון קשורה גם לפעילות הורמונלית, כאשר מעורבות הורמונים מסוימים עלולה לגרום לסיכוי ללקות בדיכאון לעלות. דוגמא לכך היא ההורמון שמייצאת בלוטת התריס.

 

נוירולוגיה:

חומרים המופרשים במוח עלולים להיות מעורבים בהתפתחות דיכאון.

 

נסיבות חיים ואירועים טראומתיים:

גם לנסיבות החיים שלנו יש השפעה והם עלולים להגביר את הסיכוי לדיכאון. הדבר תקף הן באירועים כגון פטירה של אדם קרוב או טראומה מהילדות המוקדמת כגון אונס או התעללות.

 

כמה זמן דיכאון נמשך?

דיכאון עלול להוות מחלה כרונית, או אפיזודה שנמשכת תקופה מוגבלת. משך הזמן של דיכאון משתנה בין אנשים שונים, ולעיתים יכול להימשך מספר שבועות או חודשים ולעיתים דיכאון הוא כרוני, כאשר במקרה זה ישנן תקופות בהן לא מופיעים תסמינים של דיכאון.

 

מהם התסמינים של דיכאון?

תסמיני דיכאון משתנים בים אנשים שונים, כאשר ישנם הבדלים בין גברים לנשים וכן הבדלים הקשורים לגילאים שונים ותרבויות שונות. עם זאת, ישנם תסמינים שאצל כל חולה יופיעו לפחות כמה מהם, כגון: עצבות ודכדוך, ירידה בחשק המיני, הפרעות שינה, חוסר שקט, קשיים בריכוז, עייפות וחוסר אנרגיה, אבדן עניין בדברים שפעם היה בהם עניין, ירידה בתיאבון (או לעיתים תיאבון מוגבר), תחושת חוסר ערך, כאבים פיזיים לא מוסברים, מחשבות אובדניות ועוד.

 

כיצד ניתן לאבחן דיכאון?

אחד האתגרים בהתמודדות עם דיכאון הוא שפעמים רבות האדם הלוקה בו לא יודע שהוא בדיכאון. כאשר עולה החשד לכך, האבחנה נעשית באמצעות שיחה עם רופא (אין חובה שהוא יהיה פסיכיאטר בהתחלה) וכן בדיקות גופניות ובדיקות דם כדי לשלול סיבות גופניות לדיכאון.

 

כיצד מטפלים בדיכאון?

הטיפול תלוי בחומרת המחלה. לרוב השילוב המומלץ הוא בין טיפול תרופתי לטיפול פסיכותרפי אך לעיתים די רק באחד מהם. במקרה ומדובר בדיכאון חמור לעיתים יהיה צורך באשפוז.

 

חווים תחושות קשות? אל תישארו עם זה לבד

אם אתם חווים דיכאון או סובלים מתחושות נפשיות קשות אחרות מוטב להיעזר בטיפול פסיכולוגי בהקדם האפשרי. פסיכולוג קליני בהרצליה המטפל במבוגרים, ילדים ונוער ומתמחה בטיפול בדיכאון, חרדה, לחץ ועוד יעזור לכם להבין את התחושות ולעכל אותן בצורה כזו שתעזור לכם לטפס בחזרה למעלה.

אנשים משוחחים

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו