הפעוט שלכם מגיע אליכם באמצע הלילה? אתם זקוקים ליועצת שינה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

הבאתם תינוק לעולם ! איזה כיף. יחד עם כל הכיף, האהבה והאושר שהוא מביא, הבכי בלילה, חוסר היכולת להירדם ליותר מכמה דקות רצופות הופכים את הלילות, כמו שכל זוג צעיר מכיר, לסיוט שאף אחד לא יכול לישון בו. המצב הזה, לעומת מה שרבים חושבים – אינו גזרת גורל !

גם אם בהתחלה מקבלים את זה, התינוק עוד קטן, ככה זה, כל זוג צעיר חווה את זה, או עוד משפטים רבים בסגנון, ילוו אתכם. ומה קורה עם הילד גדל וזה לא מפסיק? היכולת לישון רצוף בלילה עדיין לא נוצרת. ניתן ללמד את הילד כיצד לישון רצוף.

 

איך עושים את זה ?

בשנים האחרונות, במקביל להתעוררות ההבנה שזוהי איננה גזרת גודל התפתח מקצוע חדש בישראל – יועצת שינה. יועצת השינה היא בדיוק האדם שיכול לעזור לכם לפתור את הבעיות האלו. ליועצות השינה השונות ישנן שיטות, טריקים וטיפים כיצד לגרום לילד לישון ברציפות, לא להירדם בלילה ולא להעיר אתכם. כולם זוכים.

 

מה עושים בייעוץ שינה ?

כפי שאמרתי, ישנן שיטות רבות כיצד לעשות זאת ובכל זאת, באופן כללי, בייעוץ מה שקורה הוא שהיועצת מלמדת את ההורים כיצד ללמד את הילד ללמד את עצמו להירדם – נשמע מסובך? אז זהו שלא כל כך. בסוף, כל ילד צריך ללמוד איך להירדם, הקניית הכלים האלו תעזור לו מאוד בהתבגרות שלו שכן הוא צריך ללמוד איך לעשות את זה.

השינה האנושית בנויה כמחזורים שאורכם משתנה והוא בערך שעה וחצי (מאוד משתנה מאדם לאדם), פעמים רבות, התינוקות והפעוטות מתעוררים בין מחזור למחזור ודרוש להם משהו שיחזיר אותם לשינה. חלק עיקרי מהשיטות מתמקדות בפרק הזמן הזה והיכולת לעבור באופן אורגני ממחזור שינה אחד לאחר.

 

חשיבות הליווי

כאשר נכנסים לתהליך של מעקב אחר השינה, חשוב מאוד לתעד את המצבים שבהם התינוק (או פעוט) מתעורר ולפעול בהתאם לכללי השיטה של היועצת שבחרתם ללכת אליה. חשוב מאוד לשים לב לעקוב בדיוק אחר חוקי השיטה שכן יישום לא נכון יהיה לא יעיל בכלל וכל ההשקעה תלך לטמיון.

 

שינוי הרגלים

חוסר היכולת להירדם באופן רציף יכולה לנבוע מתהליכים גדולים ומשמעותיים יותר שקורים בבית. כל מקרה לגופו אך ישנם מצבים שבעקבות דינמיקה מסוימת (למשל שעות אכילה, שימוש או חוסר שימוש במוזיקה או דברים גדולים מכך) הילד מתקשה לישון.

אם כן, יכול להיות שהפתרון לבעיות השינה נעוץ בתהליכים חיצוניים. כאשר בוחרים ליווי של יועצת מומחית שמתמחה בסוגיות האלו כבר הרבה זמן – ניתן לזהות מהם התהליכים הללו ובכך לסייע בפתרון הבעיה.

 

המצב האידיאלי

פתרון בעיות השינה יכול להחזיר הרבה מישורים של החיים להרגלם – השינה הרצופה מחזירה אותנו להיות אנשים רגועים יותר, נחמדים יותר, שיכולים להתרכז יותר ובמידת מה לחזור להיות מי שהיינו קודם.

 

ילדה ישנה

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו