איך נקבע אחוז נכות והאם זה לצמיתות

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

אחוזי נכות נקבעים על פי הוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי לאנשים התובעים לכך בגין פגיעות רפואיות או ליקויים מולדים.

אחוזי נכות נקבעים בעיקר על פי רמת הפגיעה ויכולות התפקוד היום יומי.

קביעת רמת הנכות משפיעה על זכויות שונות המגיעות לאדם הסובל מפגיעה.

 

אילו זכויות עלולות להיות מושפעות מקביעת אחוזי נכות?

אנשים המתמודדים עם בעיות רפואיות זכאים לסיוע מהמדינה בזכויות כמו קצבת נכות, הטבות ברכישות וטיפולים רפואיים ואף פטור ממס הכנסה כשמדובר באחוז נכות גבוה מעל 90 % שנקבעו לתקופה מעל חצי שנה.
אחוז נכות שנקבע אינו לצמיתות מהסיבות הבאות –

  • נכות עקב תאונה או פגיעה לאו דווקא תשנה את חייו של הנפגע לעד אלא לתקופת זמן מסוימת עד להחלמה ולכן אחוזי נכות יכולים להיקבע לתקופה מסוימת.
  • שינוי במצב הרפואי או התפקודי – במקרים כאלו עלולות להיות החמרות במצב הרפואי שיגבילו את אותו האדם יותר, החמרה שתוכח שקשורה לאותן בעיות רפואיות שבגינן ניתנו אחוזי הנכות תוכל להעלות את רמת הנכות בהתאם למצב החדש של אותו האדם.
  • ערעור – לעיתים בזמן הוועדה הרפואית המצב התפקודי של אותו האדם לא שוקף באופן מלא ועל כך ניתן להגיש ערעור ולהתאים את אחוזי הנכות לרמת התפקוד של אותו האדם.

 

תהליך תביעה לקבלת אחוזי נכות 

  1. הגשת תביעה בצירוף המסמכים המתאימים לביטוח לאומי.
  2. זימון והגעה לועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי בה ייבחנו הפרטים שניתנו במסמכי התביעה על ידי מומחים לקביעת רמת הבעיה הרפואית ויכולות תפקוד שונות.
  3. קביעת נכות על ידי הועדה – הועדה תקבע את אחוזי הנכות על פי פרמטרים ששמורים לה, במקרים בהם ינתנו אחוזי נכות מתאימים הטיפול יעבור לפקיד התביעות על מנת לקבוע דרגת אי כושר.

 

המקרים שיעברו לפקיד התביעות הם

  • קביעה של לפחות 60 % נכות רפואית.
  • קביעה של לפחות 40 % נכות רפואית בגין מספר ליקויים.
  • קביעה של 25 % לפחות בגין ליקוי אחד.
  • קביעה של לפחות 50 % נכות רפואית לעקרת בית.
  1. קביעת דרגת אי כושר על ידי פקיד התביעות – במקרים שפורטו הטיפול יעבור לפקיד התביעות והוא יקבע את דרגת אי הכושר שלהם על פי אחוזי הנכות, המלצה מרופא ומפקיד השיקום וביחס להכנסות הכספיות של כל מקרה.
  2. קבלת ההודעה והקצבה – במקרה והתקלה תשובה שלילית תוכלו לבדוק את זכאותכם ל"זכויות בגין נכות רפואית ללא התניה בקצבת נכות". קבלת הקצבה משולמת ב28 לכל חודש וכלולים בה תנאים נוספים.

 

לסיכום

אם הינכם זכאים לקבלת רמת נכות מסוימת תוכלו לקבל זכויות שונות שייסעו לכם בחיי היום יום, אל תחששו לממש את הזכויות שמגיעות לכם זו הסיבה לדמי ביטוח הלאומי שכולנו משלמים בכל חודש מחיינו, בנוסף תוכלו להיעזר בחברות שונות למימוש זכויות המכירות ועובדות עם כל המקרים השונים.

חמישים אחוז

 

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו