איך מתרחש תהליך הזכאות לפטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
אהבתם?
שתפו עם החברים!

אנשים שחולים במחלות שונות עשויים לגלות שהם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה. מדובר בעובדה שידועה לרבים מכם. העניין הוא שלא כולם יודעים איך ההליך בא לידי ביטוי. יצאנו לבדוק את הנושא המרתק מקרוב וחזרנו עם השלבים השונים שיובילו את הזכאים לקבלת הפטור המדובר. הישארו כאן ותצאו מומחים בתחום.

 

תכירו תחילה את תנאי הזכאות לפטור

רגע לפני שנתמקד בשלבי ההליך לקבלת הזכאות, עליכם לדעת מהם התנאים שמאפשרים אותו. נציין שמדובר בהליך שמתקיים תחילה מול המוסד לביטוח לאומי. שכן, הוא זה שיקבע בסופו של דבר את הזכאות. מוסד זה קובע שהזכאות לפטור ניתנת למי שהמוסד קבע לו כ – 90% נכות לפחות לתקופה זמנית של מינימום 185 ימים או לצמיתות.

איך מתרחש תהליך הזכאות לפטור ממס הכנסה

 

בשלב הראשון יש לרכז מסמכים חשובים

מי שרוצים לבדוק את זכאותם לקבלת פטור ממס הכנסה צריכים קודם כל לרכז את כל המסמכים הרפואיים שמציגים את הליקוי או הליקויים שבעקבותיהם הם מבקשים לקבל אחוזי נכות. לאחר מכן, צריך למלא את טופס הבקשה המקוון לקביעת אחוזי נכות. ניתן למצוא אותו ברחבי הרשת בשם "טופס 169 – מס הכנסה".

 

בשלב השני צריך לפנות לחברה למימוש זכויות

מי מכם שרוצים לעבור את ההליך בקלות ולהפחית את הסיכוי בהגשת ערעור (שעשוי להתקיים למשל בעקבות מסירת מסמכים חלקית או לקויה), צריכים לפנות לחברה שמסייעת בהגשת בקשות אלה. שכן, זו תבדוק שכל המסמכים הרפואיים קיימים ואף תנחה את התובע לפנות לקבל בירור רפואי נוסף במידת הצורך. חברות אלה מכירות את ההתנהלות של המוסד לביטוח לאומי מקרוב, ולכן, ממליצים להסתייע בהם כבר בתחילת הדרך.

 

בשלב השלישי צריך להמתין  לקבלת זימון לוועדה רפואית

אתם צפויים לקבל זימון לוועדה רפואית שתתקיים במשרדי המוסד לביטוח לאומי שנמצאים בקרבת מקום מגוריכם. נדגיש שהזימון צפויה להגיע זמן מה לאחר הגשת המסמכים ולא באופן מידי. חשוב לשוחח עם נציגי החברה למימוש זכויות בעת זו, משום שאלה יכינו אתכם לקראת הוועדה, כדי שתדעו איך להציג את המחלות שאתם סובלים מהן על הצד הטוב ביותר. חשוב לציין שעליכם לרשום מראש ביומן את התאריך והשעה שבהם הוועדה צפויה להתקיים. שכן, אי התייצבות במקום עשויה לפגוע בזכויות שלכם לקבלת הפטור.

 

בשלב הרביעי והאחרון יש להגיע לוועדה רפואית

בוועדה רפואית יחכו לכם רופאים מומחים שיבחנו את המסמכים הרפואיים ששלחתם וישאלו אתכם שאלות מנחות שיאפשרו להכיר בפגיעה מקרוב. בוועדה תתבקשו להציג את התלונה שלכם ולחתום על אישור שמרכז את כל פרטי התלונה ואת הסכמתכם להיבדק במקום. את התשובה שנקבעה במהלך הוועדה תוכלו לגלות כחודש לאחר קיומה. במידה ותהיו זכאים, תצטרכו להעביר את המידע למשרדי מס הכנסה.

 

לסיום

הליך הזכאות לפטור ממס הכנסה מורכב מ – 4 שלבים. בשלב זה אתם יודעים מהם, כך שתצטרכו ליישם אותם ולבדוק את הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה.

איך מתרחש תהליך הזכאות לפטור ממס הכנסה

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו