10 דרכים לטיפול בבחילות בהריון

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram

בחילות בהריון נחשבות בדרך כלל לתופעה טבעית ונורמלית, אבל לפעמים הן מפריעות לתפקוד, עד כדי סכנה בריאותית המצריכה אשפוז ולפעמים הן פשוט מציקות ולא נעימות.

אז איך מתמודדים עם התופעה והאם באמת יש דרכים מוכרות ויעילות להקל על בחילות בהריון?

 

10 שיטות בדוקות לטיפול בבחילות בהריון

בכל מקום בעולם ולכל אורך ההיסטוריה – השתמשו בשיטות שונות למניעה ולהקלה על התופעה, אז הנה לפניך כמה רעיונות שיעזרו לך להתמודד עם בחילות הריון בקלות:

 

  1. במיוחד בבוקר, אבל גם לאורך יתר שעות היום – הקפידי על אכילת ארוחות קטנות וקלות. אכלי לפי הצורך, אבל נסי ככל האפשר לאכול במנות קטנות ותוך פיזור הארוחות לאורך כל שעות היום.
  2. ארוחת בוקר מותאמת – בבוקר כדאי לאכול חטיף קטן של פחמימה מורכבת, כמו טוסט מקמח מלא למשל. עדיף להימנע ממזון שמן, או מתובל מדי, כדי לא לעורר את הקיבה.
  3. לא להפסיק לאכול – באופן טבעי, כשמתעוררת בחילה, יורד הרצון לאכול, אבל בחילות הריון אינן מאותתות על בעיה במערכת העיכול. אכילה בזמן הריון היא בריאה וחיונית ולכן חשוב להמשיך לאכול, להקפיד על תזונה מאוזנת ובריאה, שתסייע לגופך להסתגל להריון וגם להתאושש במהירות לאחר הלידה.
  4. לבחור היטב מה את מכניסה לפה – אוכל מטוגן, למשל, הוא אחד המזונות שכדאי לך להימנע מהם אם את רוצה להפחית את הבחילות. מון שומני, או מתובל מאוד, מגביר את המאמצים של מערכת העיכול ובאופן טבעי, גם את הבחילות.
  5. אם את בהריון בחודשי הקיץ – תוכלי לאכול קרחונים ושלוקים, שיעזרו לך להכניס לגוף נוזלים וסוכרים באיטיות, בהנאה ובלי לעורר את הבחילות. גם צריכה של מעט שורש ג'ינג'ר טרי מגורר בתוך כוס מים חמים עם דבש ולימון, יכולה לעזור.
  6. הרבי בפעילות גופנית – זה מאזן את הגוף ומחזק אותו, כך שזו עוד דרך יעילה לסייע להתמודדות עם התופעה.
  7. היעזרי בטיפולים משלימים לבחירתך, המתמקדים בסיוע להקלה על הבחילות. תוכלי להתייעץ עם הגניקולוג שלך לפני שתבחרי את סוג הטיפול הרצוי.
  8. לישון והרבה – שינה בהריון היא מצרך חשוב וחיוני. כמה שתשני יותר, תספקי לגופך את הכוחות הדרושים להתפתחות העובר וגם להתמודדות עם בחילות בהריון.
  9. אם הבחילות חמורות ממש, מונעות ממך לאכול וגורמות לך לאיבוד חומרים חיוניים לגוף, נסי להיעזר בטיפול תרופתי. ישנן תרופות המיועדות במיוחד לנשים הרות.
  10. סביר להניח שעד סוף השליש הראשון כבר לא יהיו לך בחילות, אז קחי נשימה עמוקה ותספרי את הימים – בסוף זה יעבור.

 

לסיכום – את לא לבד

אפילו הנסיכה קייט מידלטון, התמודדה עם בחילות קשות בהריון – עד כדי כך שהיא אושפזה למשך ודשים ארוכים עד הלידה. כך שהתופעה מוכרת, רווחת ומטוםלת בשלל דרכים.

נסי להיעזר בטיפים המופיעים כאן למעלה ואם גם זה לא עוזר – פני לקבלת טיפול רפואי. ההריון שלך יכול להיות תקופה מהנה ומרגשת, שתזכרי לנצח, אז זכרי לאכול בריא, ארוחות קטנות וקלות, לעשות פעילות גופנית ולהיבדק באופן סדיר. שיהיה בהצלחה!

אישה בחודש מתקדם

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו