מה זה מדיטציית מיינדפולנס? 9 יתרונות לתרגול השיטה

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram

מדיטציית מיינדפולנס מקורה בפילוסופיה הבודהיסטית וקיימת בחלק מתרבויות המזרח קרוב לאלפיים וחמש מאות שנים.
עם זאת היא נכנסה אל המערב רק בתחילת שנות השמונים, אך לאט לאט התגלתה ככל שנחקרה על ידי רופאים ופסיכולוגים כיעליה לגוף ולנפש כאחד.

 

יתרון 1-פזיולוגי

אנו נסקור עבורכם את תשעת היתרונות הבולטים ביותר למדיטציית מיינדפולנס, הראשונה שבהם כבר הוכחה על ידי מחקר באוניברסיטת סטנפורד ובו נבדקו תפקודם של מתרגלי מיינדפולנס, גם במישור הפיזיולוגי
והתוצאות היו חיוביות והצביעו על המתרגלים כבעלי יכולת קוגניטיבית גבוהה לעומת משתתפים כאלו אשר לא תרגלו מיינדפולנס.

 

יתרון 2-החומר האפור במח

בעוד מחקר שנעשה על ידי אוניברסיטה בגרמניה, נמצא כי תרגול מדיטציית מיינדפולנס לאורך זמן עזרה לתפקוד המוח של ועל ידי סריקת MRI,התגלה כי למתרגלים אשר התמידו במדטיציה הגדילו את החומר האפור במוח, בעיקר בחלקים החשובים שלו.
חשוב לציין כי החומר האפור במוח כבר הוכח כמרכיב עיקרי של מערכת העצבים במוח.

 

יתרון 3-מערכת החיסונית

לא רק למוח מדיטציית מיינדפולנס עוזרת, אלא גם למערכת החיסונית עצמה.
כמובן שגם תוצאות אלו הן של מחקר אשר התבצע באוניברסיטת ויסקונסין.
שם גילו החוקרים כי אנשים אשר תרגלו מדיטציית מיינדפולנס מעל לארבעה חודשים, הגדילו את ייצור הנוגדנים לשפעת לעומת אנשים אשר לא תרגלו מדיטציה בכלל.

 

יתרון 4-כאבים כרונים

אם במקרה ואתם סובלים מכאבים כרונים כל שהם, כיום מוצעים ברוב קופות החולים את מדיטציית המיינדפולנס כטיפול משלים ולא בכדי.
מחקרים אשר נעשו בנושא הכאבים הכרונים, מצא כי אנשים שתרגלו מדיטציית מיינדפולנס לאורך זמן דיווחו על ירידה משמעותית בכאבים הכרונים שסבלו לפני תרגול המדיטציה.

 

יתרון 5-מוטביציה ורווחה נפשית

עוד יתרון שהתגלה באחד מהמחקרים היה בנוגע לנשים חד הוריות אשר לא תרגלו מעולם מדיטציית מיינדפולנס וגם דיוחו על חוסר מוטיבציה ומחשבות אובדניות.
חודש שבו השתתפה הקבוצה עם בעיות אלו, דיווחו על ירידה במחשבות אובדניות ועליה במוטיבציה וברווחה הנפשית.

 

יתרון 6-בעיות בשינה

מיינדפולנס הפכה להיות חלק מאוד אינטגרלי בחיי אנשים שניסו אותה, התופעות החיוביות שדיווחו עליה היו גדולות.
אחת מהם הייתה בבעיות השינה שהיו אצל המתרגלים ועם הזמן דיווחו עליה המתאמנים כי החלו להירדם בקלות יותר.

 

יתרון 7-הפרעות פוסט טראומטיות

מתרגלים אשר התמידו במדיטיציה וסבלו בעבר מהפרעות דחק פוסט טראמוטיות, סיפרו כי לאחר תקופה הופחתו הסימפטומים והוגברה הקלת הרווחה.
חלק מאנשי המקצוע לעיתים אפילו ממיליצים על טיפול מסוג זה לפני כדורים.

 

יתרון-8מחשבות טורדניות

אומנם חלק מהמחקרים עסקו ברווחה נפשית ובאנשים אשר סבלו ממחשבות טורדניות ועוד,
אך חלק מהבדיקות גם גילו אצל מתרגלים תפקוד תקין יותר ובריא יותר של תאי העצב ושל נימי הדם.

 

יתרון 9-משברים היום יום

לכל אלו מתאספת קבוצת מתרגל אשר דווחו בתחילת סדנת מיינדפולנס, על קושי בהתנהלות אל מול משברים יום יומיים.
כאשר החלו לתרגל מדיטציית מיינדפולנס הם סיפרו כי הקושי נעלם והם הצליחו להתנהל בהצלחה אל מול אותם משברים.

 

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו