ההבדל בין חגורת גב לחגורת כתפיים

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram

כאשר אנו מדברים על טיפולים שנערכים בעת פריצת דיסק ופציעות ספורט, מדובר במערך גדול מאוד של סוגי טיפולים. חלקם שמרניים יותר, דרך פיזותרפיות, כדורים להרגעת הכאב. בפציעות מסוימות הליכים שמרניים פחות מתאימים ולכן יש צורך באמצעי כירורגי.

 

 

 

מה היא חגורת גב?

חגורת גב היא בין הדרכים היעילות ביותר למטופלים הסובלים מפציעות ספורט בגב ופריצות דיסק.  תפקידה של חגורת הגב היא לעזור למטופל לשמור על הגב זקוף ולא לאמץ אותו יותר מדי. חגורת הגב נלבשת על פלג גוף עליון של המטופל. עם זאת, ניתן לראות עשרות סוגים של חגורות גב. בחירת חגורת הגב צריכה להיות בליווי עם אורטופד מומחה בהתאם לגופו של המטופל.

מטרתה של החגורה היא ליצור קיבוע זמני לעמוד השדרה, החגורה תורמת להורדת העומס מעמוד השדרה ואף גם מונעת תזוזות בלתי רצוניות של חוליות הגב.

 

חגורת גב – רק אצל אורטופד מומחה

כיום  ניתן למצוא סוגים שונים ומגוונים של חגורות גב, לכל חגורה יש את הייחוד שלה ומותאמת בצורה שונה לפציעות שונות. חגורת גב לא מהווה טיפול יחידני וכולל למקרים של פריצת דיסק ופציעות ספורט, אלא באים להקל על התסמינים ומונעים מצבים של החמרה. כאשר אנו מגיעים לרכישת חגורת גב עלינו להיות עדים לכך שבעת שימוש לא נכון בחגורת הגב, או במקרה של חגורת גב לא תואמת אנו יכולים לגרום נזק לגב, עם זאת אנו ממליצים להמשיך בטיפול פיזיותרפי.

מומחה גב

 

חגורת הכתפיים – למה היא עוזרת?

חגורת הכתפיים היא בעצם מערכת בגוף המקשרת בין הכתפיים וקשורה באופן ישיר על תנועות רבות בגוף שלנו. חגורת הכתפיים מטבעה חלשה, לכן אנו אמורים לחזק אותה בעת שלבי הגדילה. לצורך העניין, כאשר מדובר בתינוקות יש להתחיל כבר מהחודש הראשון להולדת התינוק. כאשר אנו רואים שהילד לא עובר בצורה נכונה את ההתפתחות – סוגים שונים של הליכות עד להליכה יציבה ועמידה יציבה בזמן פעילות – הסיכוי לפגיעה בחגורת הכתפיים גבוהה מאוד.

 

זה לא הסוף – איך לחזק את חגורת הכתפיים?

זה בכלל לא הסוף, ניתן לחזק את חגורת הכתפיים בכל שלב במהלך החיים. גם אתם מרגישים יציבים וחזקים מתמיד, חיזוק של חגורת הכתפיים תתרום רבות לבריאותכם, ליציבות שלכם – בעיקר אם אתם נוטים לסחוב משקלים על הגב. בעזרת מספר פעולות פשוטות תוכלו לחזק את הגב בצורה משמעותית.

משיכת חבל – אחד התרגילים האהובים עלינו הוא משיכת חבל הנעשית במהלך ישיבה. את התרגיל מבצעים בזוג כאשר כל אחד דוחף את החבל לצד השני. חוק חשוב: התזוזה אחורה נעשית רק דרך הישבן. חושבים שאתם מסוגלים?

המלצה נוספת שלנו היא לפנות לגורם מקצועי אשר יוכל להתאים לכם את התרגילים הטובים ביותר עבורכם לחיזוק חגורת הכתפיים והגב. חיזוק חגורת כתפיים עלולה למנוע מצבים עתידיים של פריצות דיסק, בלטים, כאבים בגב תחתון ועוד.

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו