דיאטה ותזונה לסוכרתיים

תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
אהבתם?
שתפו עם החברים!
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram

התזונה שלנו צריכה להתבסס על הנתונים האישיים שלנו והמצב הפיזי, כגון מין, גיל, משקל ואורח חיים.

עובדה זו חשובה במיוחד עבור אנשים עם סוכרת, החייבים לקחת בחשבון את המחלה שלהם בעיצוב התפריט היומיומי.

בסופו של דבר, עקרונות רבים של תזונה נכונה באופן כללי נכונים גם לתזונה נכונה של סוכרתיים עם הדגשות מיוחדות עבורם.

 

מהי סוכרת?

סוכרת הינה מחלה מטבולית שמאפיינה העיקרי הוא ריכוז גלוקוז גבוה בדם. ישנם שני סוגים של סוכרת:

 

סוכרת מסוג 1:

סוכרת יותר נדירה, במסגרתה הלבלב לא מסוגל לייצר אינסולין.

 

סוכרת מסוג 2:

סוכרת נפוצה יותר העוברת באופן תורשתי, בה הלבלב מייצר כמות רבה מדי של אינסולין, דבר הגורם לעמידות שמפתחים תאי הגוף לאינסולין.

 

דיאטה לסוכרתיים – מדוע?

סוכרתיים צריכים פעמים רבות להיכנס למשטר דיאטה, זאת משום שלהרגלי האכילה שלהם ישנה השפעה על המחלה. עבור מניעת סוכרת מסוג 2 או דחייתה חשוב מאוד להוריד את רמת האינסולין בדם. המשמעות היא שינוי הרגלי אכילה ואף כניסה למשטר פעילות גופנית.

 

הרכבת תפריט בריא לסוכרתיים

הצעד הראשון הוא להימנע ככל האפשר ממזונות "ריקים", כלומר מזונות הדלים בוויטמינים, חלבונים וסיבים תזונתיים. תחת מזון כזה ניתן לכלול משקאות קלים, ממתקים, מאפים שונים ועוד.

חשוב מאוד לבנות תפריט בריא שיהיה בנוסף לכך גם מגוון – מומלץ להכין ארוחות מגוונות הכוללות את כל קבוצות המזון. למשל, ארוחה הכוללת עוף, אורז, ירקות מבושלים וסלט תהיה ארוחה טובה לצורך העניין. מומלץ לצרוך במהלך היום לפחות 2 פירות שונים או 4 מנות ירק בצבעים שונים, יחד עם שומנים בריאים כגון אגוזים וטחינה.

 

הרגלי אכילה בריאים

חשוב מאוד להקפיד על הרגלי אכילה בריאים שמסייעים לשים לב למזון שנכנס לגוף. למשל:

 

אכילה מול הטלוויזיה:

מומלץ לא לאכול מול הטלוויזיה או המחשב, שכן בעת פעולות כאלה אנחנו פחות שמים לב למה שאנחנו אוכלים ולכמויות המומלצות.

 

ארוחות מסודרות:

כדאי לשמור על שגרה של ארוחות מסודרות ולהשתדל לאכול כמה שפחות בין ארוחות. אין סדר יום אחיד לכולם ולכן גם אין משטר ארוחות שמתאים לכולם, ולכן חשוב למצוא את מה שמתאים לכם ולתכנן את הארוחות מראש.

 

התפריט בארוחות:

רצוי להרבות באכילת ירקות העשירים בוויטמינים וסיבים תזונתיים המסדירים את פעילות גוף, ולהמעיט באכילת מזון מתועש ועתיר בשמן שעלול לגרום לעליית ההתנגדות לאינסולין שעלולה לגרור התפתחות סוכרת או להחמרה של סוכרת קיימת.

 

היעזרו בדיאטנית קלינית לעיצוב התפריט שלכם

אם אתם חולי סוכרת הזקוקים להכנת דיאטה לסוכרתיים שתיקח בחשבון את מאפייני המחלה שלכם, או שאתם רוצים לאכול בריא יותר מכל סיבה שהיא מומלץ להיעזר בדיאטנית קלינית שתסייע לכם למצוא את האיזון הנכון. ד"ר אולגה רז היא דיאטנית קלינית בעלת תואר במדעי התזונה מהאוניברסיטה העברית ובעלת תארים נוספים בביולוגיה וחינוך, אשר חשיבתה פורצת דרך ושיטות הטיפול שלה הפכו אותה למוערכת במיוחד בתחומה.  ד"ר רז תוכל לאבחן את התזונה שלכם באופן אישי, להתאים תכנית כוללת עבורכם ולהניע אתכם לשינוי.

 

סרגל

מאמרים נוספים
שאולי תאהבו